...

Måndag: Hemresan, vi vaknade ganska tidigt packade klart allt och åt frukost och så for vi förbi E och trillingarna innan vi körde mot Larnaca. Kändes väldigt sorligt att lämna kära Cypern men vi ses ju snart igen ;) Vi kom ca 4 h innan vårt plan skulle gå så vi gick ut och njöt några sista minutrar i cypernvärmen och sedan gick vi och checkade in vårt bagage och sedan satte vi oss och åt på Sbarro, vars annars? och tog en lyxig sallad till det. När vi hade ätit klart gick vi till taxfreen och så ser P hur en äldre dam och man släpper sin varukorg och springer, och det visade sig att dom skulle med smma plan som oss, och i högtalarna ropade de ut att vårt plan skull gå NU, då var det 1,3 h kvar innan det egentligen skulle gå så vi sprang dit och det visade sig att alla som skulle med planet till Arlanda hade checkat in och de började lasta på planet.

När vi alla var på plats i planet säger piloten att vi ska lyfta om 40 min, wooot?? Alla blev som galna men sedan visade sig att de hade stressat in oss i planet för att få en lucka där de kunde lyfta tidigare och efter 10 min lyfte vi. Vi kom dock endast 15 min tidigare än beräknat.

På Arlanda hämtade vi ut våra väskor och så sa jag hejdå till min älskling som skulle stanna i el Stockholmo i några dagar. Jag hade gärna gjort det men eftersom jag skulle jobba dagen efter var det inte någon bra idé ;) Utan jag gick och sällskapade med min mor och J som var på Arlanda, de hade tagit ett tidigare flyg från Larnaca så jag satt med som i ca 10 min innan deras plan lyfte.

Jag gick och åt en kycklingsallad på MAX ;)

Väl hemma i Luleå hämtade mammas sambo J mig och vi körde hem, plockade upp ur väskorna, duschade och gick och la mig.

...

Söndag: Denna dag for vi inte till stranden utan vi var hemma hos farfar hela dagen. Vi solade dock i hans trädgård och njöt av värmen, gud såå skönt med sol. På morgonen for vi dock och lyssnade när farfar och de övriga sjöng i kyrkan. Till lunch grillade vi souvlaki, gött gött!

P tog en frän bild på mig, orkar dock inte rotera om den eftersom jag har förstört en bild som jag försökte vrida om och självklart var det en jävligt fin bild också :(

hihi min snygging :)

På kvällen for vi in till Limassol och åt en massa souvlaki m.m. hur gott som helst!

Mums!

Efter middagen for vi hem och packade inför hemresan!

...

Lördag: Denna dag började vi med att äta frukost, fixa matsäck och sedna fara till stranden där vi var till ca 16 och så kom farfar och hämtade oss. På kvällen for vi till mina tremänningar i Limassol och farfars två systrar dom är det alltid kul att träffa och Elli (farfars syster) var så glad över att se oss. Det första E sa när vi satte oss ner var:
"So when are you getting married?" haha så söt. Hon vill komma på vårt bröllop och det får hon gärna. Under resan så kom vi på att det är bättre att vi gifter oss i Sverige eftersom alla från cypern har råd och tid att komma till Sverige men inte vice versa och vi vill ju att alla ska vara med oss på vår speciella dag.

På kvällen for vi till brandtornet och såg ut över hela Limassol det är värsta utsikten där, så vackert. På kvällen spelade vi kort och njöt av ledigheten.

...

Fredag: Vi åt frukost på farfars terrass och så fick vi besök av en liten krabat nämligen söta george.

P och George ♥

Efter frukosten körde vi ner till stranden och var där tills farfar kom och hämtade oss kl 16.00. Väl på stranden skulle P och S gå och kolla på ett par badbyxor och efter ett bra tag kommer de tillbaka i blåa speedos, haha, fan vad sexigt! Får nog inte stoppa upp någon bild på P här i dom så jag låter bli ;) På stranden köpte vi glass och drack cola, badade och P och S for och snorklade.

När vi kom hem hade M gjort middag, det var mycket gott och sedan åt vi vattenmelon till efterrätt :) Vi tog hand om trillingarna och spelade kort och bara tog det lugnt urmysigt!

...

Torsdag: Vi gick upp och åt hotellfrukost, gick ner till våra solstolar och njöt av de sista timmarna i Agia Napa. Senare under dagen kom min farfar och hans fru och hämtade oss, mig, P och S (lillebror). Det tog ca 1,5 h att köra från napa upp till bergen i Limassol där min farfar bor.

Utsikten från farfars balkong, när vi kom till min farfar åt vi M:s goda mat och sedan gick vi ner till M:s (farfars fru) dotter E och hennes trillingar, hur söta som helst! Alla tre har helt olika utseende och man ser inte alla att de är syskon, häftigt! Tänka sig att det var 5 barn från början men de var tvugna att ta bort två eftersom det skulle ha blivit för komplicerat annars.

De tre heter George, Aristos och Anastasia, två pojkar och en flicka. Ursöta och snälla! Saknar dom.

...

Onsdag: Vaknade upp med min älskling! Vi åt frukost och gick ner till stranden. Under dagen gick vi och köpte en god fruktdrink :)

Till middag åt vi vid poolrestaurangen och jag och P beställde souvlaki med tsatsiki och pommes hur gott som helst! Bland den bästa souvlakin jag någonsin ätit!

På kvällen blev vi bjudna på cocktailmingel av hotellchefen ;) Sedan spelade vi biljard, tyvärr så vann herrarna även fast vi ledde med en massa bollar. Efter biljarden gick vi ner till stranden och fotade,

My bodyguard by night och vårt hotell by night ;)

På kvällen gick vi in till the city, drack lite drinkar och fotade.

...

Tisdag: När vi vaknade på morgonen gick vi och åt av den goda hotellfrukosten, mums! Hur mycket gott som helst och så drack vi champange ;)

Kolla vilken underbar utsikt från frukosten,

Här är vi i vattnet, underbart!

Vi promenerade massor denna dag och så smörjde vi in oss, Men vi båda lyckades somna på mage och bränna oss riktigt mycket ;S Jag brände mig på alla ställen jag aldrig brukar bränna mig på och brände mig ingenting på de ställena jag brukar bränna mig på, vilket mest troligen berodde på att jag smörjde in mig mest på de ställena jag brukar bränna mig på.

Efter stranden gick vi upp på rummet och duschade, njöt och fixade oss inför kvällen. Denna kväll tog vi bussen in till protaras och åt på restaurang PARKO, sååå himla gott! Om nu far till Protaras ät där!!! Vi alla var helnöjda med maten.

Efter middagen tog vi bussen tillbaka till Agia Napa och så gick vi tillbaka till hotellet och beställde drinkar och glass.

Jag framför vårt hotell

Vi satt även och kollade på fotbolls VM och så somnade jag i P:s knä, allt är i sin ordning!

CYPERN!

På måndagsmorgonen körde P:s morbror oss till flyget, terminal 5. Vi checkade in våra väskor och längtade med spänning till cypern :) Vi for på morgonen, köpte en underbart god skagenbaguette på Arlanda och landade 13.30 på Cypern :D

Väl på Larnaca, vad fint flygplats dom har byggt, jag kände inte igen mig jag kunde den förra flygplatsen utantill och det kändes lite konstigt att inte åka buss från flyget till flygplatsen ;P Vi hämtade ut våra väskor och så tog vi en taxi till vårt hotell, ALION BEACH HOTEL *****

Vilket underbart hotell och vilken service. Vi fick en välkomstdrink när vi anlände och så kom min familj, mamma, J och lillebror ner och hälsade oss välkomna, dom hade ju som sagt varit nere på Cypern i 1 vecka. Personalen tog upp våra väskor på rummet och så byte vi om och gick ner till våra hyrda stolar vid stranden, lyx! Där log vi och bara njöt, käkade god frukt från farfar och åt chips och badade ♥

När vi kände oss klara på stranden gick vi upp och duschade, chillade och fixade oss för kvällen. Vi gick in till Agia Napas centrum och åt på en Italiensk restaurang, jag åt två stekar med bakad potatis och två olika såser, mkt gott! Vi fick även en mojitos vardera.

Sedan gick vi hem jag och P gick förbi en kiosk och köpte lite gotta ;)

Golf & båttur i Stockholmsskärgård

På söndagsmorgonen gick vi upp och for till golfbanan för att spela golf, men eftersom det var första gången jag skulle spela golf började vi med att träna svingen. Det är inte så lätt som det ser ut att träffa den där bollen (nog för att jag var riktigt duktig och bollsäker). Det är den enda sporten där bollen står stilla men det är inte lättare för det ;)

Fick till några riktigt raka slag men den kom inte så himla långt, inte lika långt som P. P var rena begåvningen även fast han bara hade tränat på svingen 1 gång med arkitektkontoret (jobbet). Nu har vi som sagt bestämt oss för att ta ett green card, får se om det blir nu i höst eller till våren ;)

Efter den härliga golfrundan med underbar sommarvärme for vi ut med båten ut i Stockholmsskärgård och la till i någon vik, hur underbart som helst. Har jag nämnt HUR mkt jag ÄLSKAR Stockholmsskärgård ?

Vi åt underbar sill och lax lunch, badade, solade och bara njöt av livet, drack öl osv.

Många timmar senare körde vi till en restaurang där jag åt ett jätte gott grillspett med härlig klyftpotatis, bearneissås, grillade grönsaker och sallad, samt et glas underbart rosévin mums! Efter restaurangen körde vi hem och jag fick köra ;) Hur kul som helst. Nu har jag och P äntligen bestämt oss för att skaffa båt, vi vet dock inte om vi ska skaffa en motorbåt eller en segelbåt, men jag röstar på en motorbåt med soldäck såklart haha!

Luleå - Uppsala - Stockholm

På lördagsmorgonen den 3:e juli körde jag och P söderut. En riktigt mysig roadtrip med ett stop på MC-donalds på vägen, vi ville äta på MAX men det fanns inget i närheten då vi båda blev hungriga så en big MAC fick duga. Vi stannade även och köpte godis, glass och diverse längs vägen ;)

Vi stannade i uppsala och lastade av mina grejer i lägenheten vi (skulle!) hyra och fick nyckeln till lägenheten. Sedan körde vi vidare till Täljö där P:s morbror bor med fru och kusin. Älskar verkligen att vara hos dom, såå mysigt! När vi kom dit på kvällen åt vid god grillad mat och drack drinkar och jordgubbar och glass till efterrätt, mycket trevligt!

Vi lirade lite fotboll och pratade om livet.

Packning

Det bestod hela min fredag utav (2 Juli). Jag packade både till Uppsala och till Cypern under fredagen. Min älskling for hem efter sitt jobb för att packa och kom till mig på kvällen.

FF - Föräldrafritt

På söndagen den 27 juni körde jag min familj till flygplatsen eftersom de skulle till Cypern. Under vecka 26 hade jag och P FF ;) P kom till mig på söndagskvällen och under hela veckan lagade vi middag tillsammans och bara njöt av att bara vara vi två ♥ Gud vad jag älskar min man! Vi använde även vår nya grill och gud så gott det blev, min grillmästare till fästman.

Midsommardagen

På midsommardagen for vi till mig och åt en god trerättersmiddag med min familj och en massa jordgubbar det hör ju till!

Midsommarafton

Efter jobbet på torsdagen for jag till min älskling. Vi såg på film och bara njöt av ledigheten. På midsommarafton for vi till hembygdsgården där det var musik, midsommarstång och massa folk mycket trevligt. Varmt och skönt hade vi också, sommarvärme!

På kvällen åt vi grillat, sill, lax, jordgubbstårta och en massa annat gott med P:s grannar, mycket trevligt. Vi spelade kubb, och musik, dansade runt midsommarstången.

Vecka 25

Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde varje dag, synd, för jag tycker om att skriva ner "allt" jag för eller i alla fall 1 % av vad jag gör ;P På måndagen var det jobb på FK som vanligt, tycker om mitt jobb! Hade APT-möte osv. På tisdagen for jag till tandläkaren och det visade sig att jag hade ett jätte litet hål som hade blivit pyttelite större och då måste man ta bort det, men det fanns bara en tid för lagning först den 24 september och då är jag ju i Uppsala kanske så jag måste försöka lösa det där med tiden. Jag måste även boka en tid och ta bort min visdomstand eftersom den växer lite konstigt, jag har inte ont i den eller något sådant men det kommer säkert bli hål i den eftersom den ligger snett.

Efter tandläkaren for jag tillbaka till jobbet. Efter jobbet umgicks jag med P och planerade inför Uppsala. Jag jobbade till torsdagen den veckan.

Om

Min profilbild

Sophie Chrystall

Välkommen till min blogg!
I denna blogg kommer du att få läsa om allt möjligt, allt från mina tankar till ideér & min vardag.
Mitt namn är Sophie & jag är en 20-årig halvgrek-cypriotisk tjej & förlovad med min drömprins P. Jobbar som Fristående Hudvårdskonsult och pluggar till Jurist! Lämna gärna en kommentar!

Lev i nuet för det får du aldrig tillbaka!