Alex 8 år

I onsdags den 16 juni fyllde min "lillebror" A 8 år och det firade vi med tårta och presenter. Jag åkte hem efter jobbet med P till mig där A hade beställt tacos så vi åt god tacos när vi kom hem. Senare blev det tårta och en hel del fotboll, A fick nämligen ett stort fotbollsmål i present bland annat. Jag satt dock och ringde som en tok till både E och berättade om lägenheten, plus att jag ringde till J:s kompis och frågade lite mer grejer om lägenheten. Det visade sig att lägenheten var en dubblett dvs. den består av två lika stora rum på ca 20 kvm, samt en pentyr med spis, ugn och fläkt osv. samt ett badrum med badkar och en hall. Hyran ligger på 5400 kr det vill säga 2700 kr vardera vilket är ett mycket bra pris.

Jag ringde även till hyresvärden och berättade att vi var väldigt intresserade och hyresvärden sade att vi skulle höra av oss till helgen om vi ville ha lägenheten. Men redan på kvällen efter att ha pratat med J:s kompis igen och L bestämde vi oss för att ta lägenheten. Lägenheten ligger i Gränby och det är ca 3,5 km till city dvs. endast 10 min med cykel till skolan, eftersom det juridisk fakultetet ligger i city, helt perfekt! Jag smsade hyresvärden och sa att vi ville hyra hennes lägenhet och att jag skulle ringa dagen efter (det var ganska sent) för att prata om alla praktiska saker.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0