Boende i Uppsala, check!

Igår ringde jag till hyresvärden som var upptagen mest hela dagen men på kvällen ringde hon upp och sa att vi får hyra lägenheten och hur länge vi vill dessutom. Hon var väldigt trevlig och så berättade hon att fastighetsbyrån skulle byta kokvrån samt badkaret under hösten eller vinter, vilket är perfekt, skönt att få nya fräscha saker. Hyresvärden ska skicka upp andrahandskontraktet och så ska jag och P fara förbi Uppsala den 3:e juli och hämta nycklarna och eventuellt lasta av lite grejer som jag ska ha där nere. Great! Det känns otroligt skönt att ha fixat boende. Nu kan jag fokusera på vad jag ska ta med mig, och jag vill verkligen se hur det ser ut i den, spännande! Spännande med en ny stad också :D

Igår for vi till P, och väl där var P:s systers småbarn där H och V. Det första H säger när vi kommer in är: "Sophie och Petter ja!!!" Helt lyrisk, så sött. Hon tycker verkligen om oss, fast det är klart alla barn tycker ju om personer som tar sig tid till dem så det är ju inte så konstigt.

På kvällen kom P:s morfar förbi och frågade om vi kunde hjälpa dem att välja ut vilken internetuppkoppling de ska köpa. Så vi kollade runt på Internet och for sedan förbi dem. P:s söta mormor satt och berättade sin livshistoria nästan ;) Man har egentligen mycket att lära av dom äldre, eftersom de har en väldans massa livserfarenhet. Efter besöket promenerade vi hem. Vi kom dock i säng ganska sent, men det hör ju inte till ovanligheterna.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0