Golf & båttur i Stockholmsskärgård

På söndagsmorgonen gick vi upp och for till golfbanan för att spela golf, men eftersom det var första gången jag skulle spela golf började vi med att träna svingen. Det är inte så lätt som det ser ut att träffa den där bollen (nog för att jag var riktigt duktig och bollsäker). Det är den enda sporten där bollen står stilla men det är inte lättare för det ;)

Fick till några riktigt raka slag men den kom inte så himla långt, inte lika långt som P. P var rena begåvningen även fast han bara hade tränat på svingen 1 gång med arkitektkontoret (jobbet). Nu har vi som sagt bestämt oss för att ta ett green card, får se om det blir nu i höst eller till våren ;)

Efter den härliga golfrundan med underbar sommarvärme for vi ut med båten ut i Stockholmsskärgård och la till i någon vik, hur underbart som helst. Har jag nämnt HUR mkt jag ÄLSKAR Stockholmsskärgård ?

Vi åt underbar sill och lax lunch, badade, solade och bara njöt av livet, drack öl osv.

Många timmar senare körde vi till en restaurang där jag åt ett jätte gott grillspett med härlig klyftpotatis, bearneissås, grillade grönsaker och sallad, samt et glas underbart rosévin mums! Efter restaurangen körde vi hem och jag fick köra ;) Hur kul som helst. Nu har jag och P äntligen bestämt oss för att skaffa båt, vi vet dock inte om vi ska skaffa en motorbåt eller en segelbåt, men jag röstar på en motorbåt med soldäck såklart haha!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0