Längesedan sist!

Ojojoj! Så här länge har det ALDRIG gått mellan mina inlägg. Nu tänkte jag i alla fall höra av mig och säga att jag lever! Nu har det gått så länge att jag nästan inte ens kommer ihåg vad jag har gjort.
Här kommer i alla fall en kort resume:

Måndag 19/4: Blev det mestadels plugg och så såg jag Svenska hollywood fruar på kvällen ;) 

Tisdag 20/4: For jag in till skolan och pluggade med M, eller vi skrev på vår uppsats. Även A kom förbi en sväng, det var riktigt trevligt att träffa henne igen. Vid 13-tiden for jag hem. Tränade 45 min mage & rygg och gjorde peeling och målade naglarna, mycket härligt! Körde även med epilatorn!

Onsdag 21/4: Pluggade jag hemifrån, gick en sväng med F runt byn.

Torsdag 22/4: Pluggade under dagen på kvällen kom P till mig ♥ Underbart!

Fredag 23/4: Började morgonen riktigt flitigt, tränade, pluggade osv och sen ringde det i min mobil vid 13-tiden det var den huvudansvariga rekryteraren till Fortum som meddelade att jag kom tvåa, TVÅA!!! HUr jäkla kul är det. Jag som hade farit ner två gånger till Stockholm och allt. Men visst jag är otroligt stolt över att jag kom så långt men det är aldrig kul att ramla på mållinjen. Vid 15-tiden tog jag bussen in till stan och åkte hem med min älskling som fick trösta mig efter det negativa beskedet. Det första P sa var dock: "ja men då kan du vara med mig hela sommaren" ;) Sötnosen! Väl hos P myste vi på som vanligt!

Lördag 24/4: Vaknade upp ganska tidigt och körde P till the airport eftersom han skulle fara med Silja Line med fotbollsförbundet. Under kvällen tröståt jag en massa godis, haha!

Söndag 25/4: PLuggade jag mest hela dagen, på kvällen hämtade jag upp P från flyget!

Måndag 26/4: For jag in till skolan med P och så träffade jag M och så jobbade vi på med vår uppsats. Vi gjorde även upp en plan på hur vi skulle fortsätta med uppsatsen.

Tisdag 27/4: PLuggade hemifrån och så for jag och sprang på kvällen, fixade lite grejer inför rekryteringsseminarium jag skulle på nästkommande dag.

Onsdag 28/4: Vilken dag! Gjorde hur mycket som helst under den dagen. Klockan 8.30 var jag på ett rekryteringsseminarium där jag skulle på en arbetsintervju samma dag klockan 15.30. Efter seminariet for jag in till skolan och träffade M där vi gick igenom den sista delen på vår faktadel. 15.30 hade jag en personlig arbetsintervju med två väldigt trevliga damer. Sedan for jag till min svärfars jobb och dit kom min älskling och så for vi alla tre, jag, P och svärfar L på en lägenhetsvisning på en jätte fin bostadsrätt på Klintbacken, hur fin som helst. Den hade en budgivare som hade givit 450 000 kr. Efter lägenhetsvisningen for jag tillbaka till skolan där det var Juristens dag, där satt vi och lyssnade på föreläsare, och åt buffé-mat, mycket trevkligt och inspirerande men guud vad trött jag var när jag kom hem!

Torsdag 29/4: Pluggade hemifrån och så  bakade jag P:s favorit tårta, min också den är sååååå god. Tänkte att jag skulle ta med mig den till P:s mammas 50-årsfest på fredagen. På kvällen for jag till P. Väl hos P hjälpte vi till med att göra en sås som blev helt misslyckad så vi avsatte 2 timmar i onödan på en misslyckad sås, haha! Vi hjälpte till inför P:s mammas 50-års fest som var dagen efter. Dagen till ära fylllde svärmor I 50 år!

Fredag 30/4: Vi gick upp 8.30, åt frukost och så for vi och handlade avokade osv. för att göra en guacomole som vi misslyckades med dagen innan. Nu lyckades vi i alla fall göra en jäkligt god sås. Vi hjälpte även till med att skära upp kött, fixa tårtor m.m. KLockan 15 kom de första gästerna till Andholen (en slags bygdegård vid vattnet, väldigt fint). Det var alltså öppet hur från klockan 15.00, dit kom bland annat kommunfullmäktige och en massa politiker (svärmor är väldigt insatt i politik). Alla släktigar och vänner som kom. Även min mamma och J kom på festen. Det var en mycket trevlig dag och kväll, natt. Vi hjälpte dock till en hel del med disken och diverse för att alla "gäster" skulle vara nöjda. Vi kom i säng ca 4.30 så det blev en riktigt låååång dag. Jag var även chaufför eftersom jag var nykter under kvällen så jag fick köra svärfars nya Volvo, värsta jeepen, hur stor som helst. Lite läskigt var det att köra, bilen passade inte riktigt till mig som är så liten ;P

Lördag 1/5: Vaknade upp med min älskling! Sedan for jag hem och pluggade, hade en hel del att göra så hela lördagen bestod av plugg!

Söndag: Igår for jag in till M klockan 11. Vi gick igenom vår text så den känns riktigt bra nu. Sedan när vi blev riktigt hungriga for vi till grillen och jag köpte såklart, lövbiff med strips och M köpte en pizza, mums! Sedan for jag hem och städade mitt rum, ssååååå skönt! Hade hur stökigt och dammigt som helst så det var verkligen på tiden. På kvällen kom P ♥ Vi såg Valentines Day, åt pann-popcorn och drack påskmust och käkade Polly, mums! Så mysigt! Vi kom dock i säng väldigt sent.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0