Försäkringshandläggare...

Igår ringde Försäkringskassan och meddelade att jag hade fått jobb där, var på arbetsintervju för mer än två veckor sedan. Jag börjar redan på måndag, shieet! Spännande. Det känns sååå skönt att jag har fått jobb, det har även med juridik att göra så det känns skönt att göra något som är värt att ha i CV:et ;) Igår satt även jag och M och skrev på uppsatsen och när jag kom hem åt jag middag och så blev det en springtur runt byn igen, såå härligt! Vädret är helt underbart.

På kvällen hörde jag även att Alex var vaken, han knäppte med fingrarna som han nyligen lärt sig göra ;) Jag tyckte att det var konstigt att han fortfarande var vaken för han brukar somna snabbt och mamma sa att det nog var för att han sov på soffan efter fritids. Men jag gick in och såg att han låg med handduken över ansiktet så jag tog bort den och mötes av en tårögd svettig liten pojke. Stackarn! Men A varför har du inte sagt att det är varmt? frågade jag. Så jag klädde av honom pjamasen så han endast hade kallingar och hämtade ett lakan som han kunde ha som täcke och öppnade fönstret samt stoppade en filt över fönstret för han har ingen rullgardin och det var väldigt ljust ute. Jag hämtade även vatten till honom, lilla älsklingen! "Mamma-hjärtat" i mig gråter när han inte kommer och säger att det är varmt i hans rum. Jag gav honom även tipset att vända på kudden till den "kalla sidan", det tyckte han var mycket skönt.  

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0