...

Day 2: 12/5 - 2010 Dagen innan köpte vi biljetter till The Big buss, en hopa på & av busstur genom London. Vi vaknade tidigt, åt frukost på hotellet och gick till busshållsplatsen (gloucester road) dit bussen skulle komma. Vi åkte runt och såg en massa fina byggnadet. Vi hoppade av vid Oxford street, där vi gick in på TopShop och Eat - där jag köpte chailatte och M köpte kaffelatte, därmot smakade min latte jätte sött, urk!



Sedan gick vi runt i TRE timmar på TopShop, jag köpte ett par jätte snygga pumps med platå och så jag har letat efter sådana. Lycklig! Sedan hoppade vi på bussen igen och åkte förbi, Big Ben, domstol, London eye, parlamentet, tower of London m.m.



Nästa stop var vid Big Ben, där gick vi till ett café och köpte varsin kopp varm choklad, det var som sagt inte så varmt i London. Jag köpte även några vykort och en röd londonbuss till A. Sedan hoppade vi på bussen igen och så hoppade vi av vid Harrods.



Inne på Harrods, som var så himla stort att vi nästan gick vilse köpte jag teá, mest för de fina burkarnas skull ;) Handduk från Lexington, godis samt macarones m.m. Sedan hoppade vi på bussen igen och hoppade av där vi startade vår tur. I närhet av vårt hotell åt vi middag på en grekisk restaurang, som spelade grekisk musik och så pratade de som jobbade där grekiska, ååååå jag saknar Cypern! De hade även ett specialpris nämligen köp en pizza och få en på köpet vilket vi inte visst innan vi gick in.

Sedan gick vi tillbaka till vårt hotell, duschade och kokade teá samt åt macarones, förstår inte riktigt varför de är så hypade, visst de var väl goda, speciellt chokladmacarone.

/ Sophie ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0