Någon som var trött imorse?

Vet du vad jag märkte nyss när jag skulle tvätta ansiktet....att jag endast hade stoppat mascara på ENA ÖGAT, haha! Jag har alltså gått omkring med endast ett målat öga på skolan idag, snacka om att jag var trött imorse! Visst det är inte så stor skillnad men i alla fall, okej om man glömmer måla mascara helt och hållet MEN att måla endast ena ögat, what!

Idag på morgonen for jag in till skolan för att tentaplugga med Madde och Fr. Det blev dock inte så mycket plugg, det blev mest prat om annat och om hur mycket vi INTE gillar denna kurs ;P Efter lunchen hade jag Rättfallsseminarium. Det gick mycket bra, det kändes som att jag pratade mest hela tiden, värsta pratkvarn har jag blivit. Förut (tidigare terminer) har jag varit ganska reserverad, visst jag har alltid svarat på frågor jag har fått osv. men nu tar jag en massa intiativ, kan utveckla mina ståndpunkter och har relevanta resonemang på utfall osv. kan helt enkelt redogöra rättsläget på ett mer "moget" juridiskt sätt. Jag har helt enkelt ett sjuhelsike sinne för juridik!

Efter seminariet gick jag åter till Fr och Madde och vi gick igenom en uppgift och pratade ;) Sedan tappade jag all min energi (var hungrig) så jag körde hem. Väl hemma åt vi middag och lilla A är så "kär" i min mamma, så sött att se! Steffe min lillebror skulle till någon jägarpolare och frågade om vår mor kunde köra honom dit och A skulle följa med (på bilresan, inte festen!) Steffe sa: "Alex ska du följa med och åka bil?", Alex sa: "vars ska vi åka?", Steffe: "Till Berg...(Alex mamma bor där, samt Steffes kompis, vilket inte Alex visste) vill du följa med då?" Alex: "Nej, jag vill stanna här, jag vill vara med B (min mammas namn)", så sött men samtidigt lite sorligt att han inte vill fara till sin mamma. Älskade barn ♥

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0