Businesswomen in Stockholm

Idag kände jag mig som värsta affärskvinnan! Jag tog morgonflyget ner till Stockholm och ja det var ganska jobbigt att kliva upp när klockan ringde men jag var ju tvungen. J körde mig till flyget. Jag landade i Stockholm klockan 8.00 så då gick jag och köpte en tur & retur biljett med Arlanda Express, det var en kille som visade mig hur jag skulle göra han visade mig även vägen ner till perrongen. Jag gick dock tillbaka till Skycity för att äta frukost och typiskt nog rullade inte den gigantiska rulltrappan, snacka om att jag blev yr, blev riktigt höjdrädd plus en massa mjölksyra i benen, haha! Jag köpte en varmmacka på seveneleven, tänk sist jag köpte en likadan macka var när jag och P skulle till Thailand ;)

Jag tog Arlanda Expressen in till Stockholm city klockan 9.24. Jag var inne i city strax innan klockan 10.00. Arbetsintervjun till affärsjurist skulle börja klockan 11.00. När jag kom in till stan letade jag upp vars jag skulle vara och det gick snabbt så 1 h innan jag egentligen skulle ha intervjun så gick jag in till Adecco där rekryteraren skulle intervjua mig. Lite tidigt men jag tänkte att det var lika bra, för då kunde jag kolla igenom lite papper innan, där jag hade skrivit ner tips inför en arbetsintervju.

Men klockan 10.30 kom rekryteraren, hon hörde att jag var tidig och hon visste ju att jag hade rest långt så vi startade intervjun tidigare. Själva intervjun gick mycket bra, hon var himla trevlig rekryteraren och vi hade bra "kemi" om man nu kan säga så ;) Det var tydligen endast 4 stycken som hade fått komma på intervju av väldigt många sökande så det kändes riktigt bra och så kul att jag har kommit så här långt, självklart vill jag nå hela vägen! Nu är det bara att hålla tummar och tår!

Efter intervjun som tog ca 1 h gick jag på stan. Gick först lite på kungsgatan och sedan på drottningatan. Jag köpte två t-shirtar med snygga axlar från h&m samt ett par mjukbyxor också från h&m, så komiskt att man köper på h&m när man är i Stockholm som finns här hemma, fast i och för sig har de mycket bättre h&m butiker i Stockholm. Jag köpte även ett serum till håret som man stoppar i fuktigt hår. Jag köpte även teá från Thehuset samt en burk ;)

Mer än så blev det inte, jag hade helt fel skor på mig, de var både för varma samt alldeles för osköna. Så jag hade såå himla ont i mina fötter så jag åkte tillbaka till Arlanda kring 14.14. Väl på Arlanda skulle jag gå igenom säkerhetskontrollen och just innan jag ska stoppa dit min väska och påsar kommer jag på att jag hade ju köpt det där serumet som är över 100 ml, NOOO! Måste jag slänga det nu tänkte jag. Men som tur var sa dom inget så jag fick med mig mitt serum för 170 kr ;)

Efter säkerhetskontrollen satte jag mig i en gate och hämtade expressen och andra blader som jag satt och kollade i. Sedan gick jag och åt på MAX, det blev ett orginalmål ;) Efter maten gick jag till min gate och väntade där tills planet skulle åka 17.55. En riktigt heldag i Stockholm med andra ord. Väl på planet satt en man bredvid mig och när planet började rulla ut mot banan somnade jag och vaknar sedan till med värsta rycket, inte ett litet mesigt ryck utan hela jag fick värsta rycket så jag skrämde mannen som satt bredvid mig. Mannen sa: "Ojdå!" Jag svarade: "oj jag somnade visst", mannen: "så fort" (planet hade inte ens lyft från marken, snacka om att jag var trött) jag svarade: "ja jag åkte med morgonplanet" haha, gud vad pinsamt!

När planet landade gick jag ut och väntade på att J skulle komma med taxin vilken han gjorde efter 20 minuter. Sedan for vi till min morbror vars fru och min kusin hade fyllt år, så vi åt tårta :) Väl hemma nu har jag tagit mig ett fotbad, sååå välbehövt har så sjukt ont i fötterna. Jag har sett på Tougar town och bloggat ;) Nu ska jag ta mig något att äta, koka mig en kopp teá och se om det är något på TV.

Det har varit en händelserik dag idag och imorgon kommer min älskling ♥

God natt!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0