Sömngångaren min

P har en konstig "vana" att sätta sig upp i sängen i sömnen. Han kan göra det flera gånger på natten. När vi var i Thailand ställde han sig tillochmed upp och gick mot ytterdörren...han började fiffla med dörrspärren och då började jag fråga vad han gör... "Petter vars ska du?", "Kom hit".. "Kom nu P och lägg dig...", "P nu kommer du hit", gradvis ökade min förfaran att han i ovaket tillstånd skulle gå ut från vårt hotell. Men efter ett tag kom han och la sig i sängen igen. Jag hade svårt att somna om efter hans vandring, tänk och han skulle ha öppnat balkongdörren, ursch, hemsk tanke!
På morgonen kom han såklart inte ihåg vad som hade hänt, eller hans minns att jag sa åt honom att komma till sängen.

I alla fall igår morse gick jag till badrummet och när jag kommer tillbaka till rummet, där P fortfarande ligger och drar sig, ser jag att vår stora tavla som vi har på hyllan ovanför sängen (på väggen bredvid sängen) är på golvet. Då har alltså P tagit ner den under natten i sömnen, haha! Herregud! Han sa att han kom ihåg att jag sa att han skulle ta ner den, pyttsan, det drömde han bara.

Man vet inte riktigt vad karln har för sig under natten, snart måste jag nog börja låsa dörren ;)

Nu har jag pluggat mest hela dagen så nu ska jag varva ner genom att se ett avsnitt SATC, har kokat mig en kopp kvällsro, så god natt på dig!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0