Småbarn & knytkalas

I lördags vaknade jag av barnskrik, av P:s systers barn. Men som tur var lyckades jag somna om igen och klockan 9.00 for P iväg på fotbollsträning. Sedan vaknade jag igen av att lilla H hade stoppat fingrarna i sockerskålen i köket och blivit ledsen när dom sa åt henne, hah ja ibland är det rart med barn ;) De lyckas dock få en att gå upp på morgonen med vilja eller inte.

Efter frukosten, eller mitt i frukosten tog jag hand om lilla V, hon är så söt! Mosters lilla älskling. Så medan jag åt frukost kom P tillbaka från träningen. Jag lekte med V medan P duschade och så gick vi (jag & V) in till vardagsrummet till en naken H (hon är snart 3 år) och såg på Buzzlightyear. När P hade klätt på sig for vi till ICA och handlade grejer till en västerbottensostpaj som vi tog med oss till knytkalaset vi skulle till senare under dagen.

När vi kom hem till P igen satte vi oss på rummet och gick igenom Thailandsbilderna och så fick vi besök av H. Sedan sövde jag lilla V i famnen (genom sång och gung) hon somna som en stock. Vilken klippa jag är med barn om jag får säga det själv ;)

Sedan bakade vi västerbottensost pajen och så klippte svärmor mig, eller hon toppade mitt hår ca. 10 cm. Nu känns det riktigt fräscht. Efter klippningen for vi in till stan till P:s klasskompis och hennes pojkvän P, och dit kom, S, E.P, E, G, E, det var riktigt trevligt. Vi hade som sagt knytkalas så alla hade tagit med sig något gott. S hade kommit hem från 6 månader i Australien så det var riktigt trevligt att se honom igen.

Vi kom hem kring 00.00 på kvällen och då började jag och P att se Michael Jackson filmen This is it! Men vi hann inte se klart den!



/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0