Jag lever...

Det var verkligen längesedan jag skrev något i bloggen, men jag har varit inne i tentapluggsdvala. Här kommer en liten update på vad jag har gjort den senaste tiden:

04-01-10: Måndagen för två veckor sedan! Den dagen började inte speciellt bra, eller lättare sagt jag lyckades inte somna på söndagsnatten. Jag såg som sagt ett avsnitt SATC och efter det avsnittet gick jag och borstade tänderna och gick och la mig. Men jag somnade inte. Det började med att mammas sambo satte sig och såg en film och jag kan verkligen inte sova om det är något ljud eller ljus från TVn. Jag har kommit fram till att jag har vårt hus sämsta rum! Jag har tvättstugan alldeles bredvid samt ena toaletten och om TVn är på lyser det in i mitt rum och jag kan inte sova om det är varken ljud eller ljust i rummet = sämst rum! I alla fall jag försökte ha öronproppar men eftersom jag hade suttit med proppar i mest hela dagen hade jag ont i öronen så det var inte så bekvämt att ha dom i. När jag hade legat vaken ända tills filmen var slut började jag att bli rätt stressad eftersom jag skulle träffa A dagen efter på morgonen (måndagen).

Så när filmen var slut tänkt jag, gud vad skönt nu slipper jag ha i öronpropparna, men nej så tur skulle jag minsann inte få. Utan då började min lillebror att se hockey på TVn, Great! Så jag låg vaken till efter klockan var 03.00 och jag hade inte sovit en blund. Då bestämde jag min för att ringa till P eftersom han alltid kan lugna ner mig. Men när jag ringer så trycker han av mobil, alltså inte av endast samtalet utan han stänger av mobilen! Och på grund av hans nattliga aktiviteter (sömngångare osv) så förstod jag att han hade stängt av den i sömnen :( Så då blev jag ännu mer stressad och ledsen eftersom jag inte kunde få tag på P. Det gick tillochmed så långt att jag smsade P:s lillasyster M och bad henne väcka på och be han ringa mig. Så någon minut senare får jag tag på P som var helt orolig att något hade hänt. Han lyckades lugna ner mig men jag lyckades ändå inte att somna.

Vid kl. 05.00 stängde S (min lillebror) av TVn, Yes äntligen kan jag få sova men icke. Då gick J upp för dagen och jag hade inte lyckats sova en blund. Jag smsade då min vän A och sa att jag inte riktigt visste hur det skulle bli eftersom jag inte ännu hade lyckats somna, så jag skrev att hon skulle ringa innan hon började fara från sig (hon skulle nämligen hämta upp mig). Så när väl J hade varit till jobbet lyckades jag somna. Jag hann sova 2-3 oroliga timmar innan jag väcktes av att telefonen ringde. Det var A som då just skulle börja fara hemifrån. Men eftersom knappt hade lyckats sova bestämde vi oss att träffas kl. 13.00. Så jag sov till kl. 11.00. Skönt att få sova!

Senare under dagen bestämde vi oss dock för att träffas på torsdagen istället eftersom vi inte hade hunnit gå igenom så mycket. Så hela måndagen pluggade jag Intern styrning.

05-01-10: Mammas födelsedag! Eftersom jag inte hade hunnit köpa något så skrev jag ett brev, där det stod att jag skulle ta hand om henne, göra manikyr, pedikyr, grovpeeling osv. Det är sådant jag tycker är mest uppskattat själv. Att någon lägger ner tid på en är väl det bästa som finns. Att man får spendera tid tillsammans, tiden som är så dyrbar, istället för materiella saker! Så varvat med fika och firande pluggade jag!

06-01-10: Onsdagen pluggade jag mest hela dagen och kvällen. Kommer inte ihåg om jag gjorde något annat!

07-01-10: På torsdagen kom A till mig, vi hade bestämt dagen innan att vi istället kunde vara hos mig så vi skulle slippa köra till skolan eftersom då sparar vi lite tid och pengar, plus att hon fick äta lunch hos mig. Den dagen var det riktigt kallt -35. Jag och A gick igenom uppgifter som vår lärare hade lagt upp på fronter och åt lunch. Jag gjorde ugnskyckling med nudlar och stekta ärtskidor och morötter, mycket gott!

På kvällen började jag dock att må riktigt illa och jag låg mest hela dagen i sängen och jag visste så väl att jag skulle spy om jag reste mig upp så jag låg och drog ut på det trots jobbiga magsmärtor. Jag hade tidigare hämtat en hink som jag kunde spy i. Dagen efter, på fredagen skulle jag ha redovisning i marknadsföring, så jag skickade mail och sms och sade att jag mest troligen inte kunde komma eftersom jag hade fått magsjuka. Min bror spydde nämligen tidigare den veckan så han hade smittat mig, great mitt i tentatider också!

Så det var som jag hade befarat, för när jag gick upp ur sängen spydde jag och tillochmed lunchen kom upp, hur äckligt som helst! Hatar att spy, finns fasiken inget äckligare! Så efter min spyattack, och dusch gick jag och la mig. Mailade till mina gruppmedlemmar att jag inte kommer på fredagen eftersom jag hade fått magsjuka.

08-01-10: Sov lite längre den fredagen vaknade kring 10-11 tiden. Försökte plugga men det gick inte så bra jag var helt slut och vågade inte äta med risk att jag skulle spy igen. Men jag pluggade i alla fall på! Fick även ett mms från mina vänner F & Å som var i la stockholmo och de var så snygga (min vän F pluggar till make-up artist, så jag antar att hon hade varit i farten ;)  Själv låg jag utslagen efter min jobbiga gårdag!

09-01-10: På lördagen pluggade jag på och hade fått tillbaka min matlust så jag fick lite mer energi. Men i övrigt var jag helt utslagen, jag hade börjat komma till insikt att jag hade tagit på mig för mycket denna höst, dvs. att läsa 150 % studietakt. Men det är sista gången nu, man måste ju få leva också! Stressen har denna höst varit outhärdlig stundtals och folk i min omgivning har märkt det inklusive jag själv såklart. Det är fasiken inte värt det, visst lite stress kan vara hälsosamt och jag älskar att göra många saker men det är inte värt att stressa ihjäl sig. Så jag var måttligt less på hela situationen och vad som skulle komma veckan därpå, dvs. min tre tentor. Så jag tog en paus från pluggandet och städade mitt rum istället. Jag och P hade tidigare i veckan pratat om att han skulle komma till mig på söndagskvällen så att jag skulle få sova något innan min tenta på måndag. Så därför städade jag mitt rum för att inte smitta honom med magsjuka även fast jag hade varit frisk i två dagar.

10-01-10: På söndagen började jag med att gå igenom lite Intern styrning och sedan gick jag igenom Processrätten eftersom det var processrättstentan jag hade på måndagen. På kvällen kom P, så vi såg lite TV, åt kvällsmat och sedan gick vi och la oss. Men jag kunde inte somna, jag låg och vred på mig länge. Sedan blev det även väldigt varmt och det blev inte bättre av att P lyckades somna. När klockan var 04.00 hade jag inte sovit en blund, jag var inte så stressad över Processrätten utan mest över Intern styrningen som jag skulle ha tenta i på tisdagen. Men just när mamma & hennes sambo gick upp kring 05.00, lyckades jag somna så jag sov knappt 3 timmar innan det var dags att gå upp.

11-01-10: Gissa om jag var trött! Det kändes inte kul att skriva en tenta efter min mardrömsnatt. Med få timmars sömn var det bara att pallra sig upp och fara iväg och skriva tenta. Det var dock skönt när det var "över". När jag kom hem var det bara att ladda om. Jag fick dock panik och ringde till A. Hon är alltid så lugn och det behövdes. Jag smsade även med en annan i klassen och frågade hur hon kände inför morgondagens tenta, Intern styrningen. Hon tyckte inte heller att det kändes speciellt bra, men skrev "det är bättre att misslyckas än att inte försöka alls" och det är så sant! Det var även skönt att jag inte hade tenta förräns kl. 15-19 så jag behövde inte oroa mig att jag inte skulle få sova innan i alla fall ;)

12-01-10: På tisdagen skrev jag tenta och det kändes inte bra alls, det var svåra frågor och ena frågan har vi aldrig gått igenom och det finns inte ens en sådan fråga i övningsboken, och den var på 20 poäng så det kändes inte alls bra. Är säker på att jag inte klarade den, så det blir definitivt att skriva om den i mars. Men det är smällar man få ta, när det blir för mycket! Efter tentan for jag hem och pratade med A, som också tyckte att tentan var svår. Orkade dock inte börja plugga marknsföring utan jag tog det lugnt den kvällen.

/ Sophie ♥ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0