Första dagen...

Idag hade jag introduktion i den nya kursen, Allmän rättslära! Det är ganska mycket att göra i den, PM, seminarium, rättsfallsseminarium och tenta osv. men det blir säkert bra. Det känns skönt att läsa juridik på 100% igen, är så less på ekonomi. Det var riktigt trevligt att se gamla klasskompisar igen, det var som sagt bara 6 st från klassen som läste ekonomikurserna (visst det var några klasskompisar som läste processrätten). Men det känns så kul att få läsa kurser med M igen. Det känns som att vi inte har umgåtts nästan någonting nu i höst, skit tråkigt! Men nu har vi bestämt oss för att skriva C-uppsatsen tillsammans, jag var lite osäker på om jag skulle skriva den ensam och inrikta mig till något företag men eftersom uppsatsen inte är så stor kändes det lite onödigt, plus att det är roligare att skriva tillsammans med någon.  

Imorgon måste det bli skärpning! Jag har blivit så seg på att gå upp på morgonen, idag tog det 1 1/2 h innan jag orkade kliva upp. Och så himla trött jag har varit idag. Måste börja få nya rutiner. Visst jag har inte lektion förrens slutet på nästa vecka men det är lika bra att ta tag i pluggandet ordentligt från början så man slipper stressa innan tentan. Jag hoppas jag får mina böcker så snart som möjligt så jag kan sätta igång på riktigt.

Jag har en hel del att göra imorgon så det är lika bra att jag skriver upp det här så jag inte glömmer:

♥ Kliva upp i tid, kl 8.00 (vi får se om det blir ett tidigt morgoninlägg ;)
♥ Läsa igenom Kleineman artikeln, 50 sidor.
♥ Träna: Stark mage, stark rygg 45 min + 20 min på trampmaskinen
♥ Peelingonsdag: Microdermabrasion, läppeeling, kroppspeeling
♥ Jobbsamtal!
♥ Ringa och be svärmor klippa mig, helst i helgen (det var hur länge som helst jag klippte mig senast)

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0