3 av 3

I torsdags pluggade jag marknadsföring hela dagen och kvällen och i fredags gick jag igenom allt en gång till. Hade nämligen tenta klockan 16-20. Under dagen kom dock en Viasat kille hit och skulle fixa upp parabolen. Han var ung, eller ja 20+ i alla fall. Jag frågade honom hur länge det skulle ta, han kom klockan 13.30. Han sa att han inte riktigt visste hur länge det skulle ta och han frågade varför jag undrade, så jag sa att jag skulle ha tenta (vilket jag skulle såklart)! Så medan han jobbade på, gick jag igenom det sista! Mor ringde just innan kl. 15, och då var Viasat-killen kvar så jag bad mamma att skynda sig hem så jag kunde fara till skolan och göra min tenta.

Jag skulle ta "röda faran" så den hade haft värme i sedan några timmar tillbaka, så när mamma kom strax efter 15 började jag köra till tentan. Men efter bara några 100-meter så börjar rutan att frysa trots att jag hade på värmen. Ju längre jag kom desto mer frös rutan. Så tillslut såg jag nästan ingenting. Så jag fick chansa och svänga in vid en busshållsplats trots att jag knappt såg vars jag körde. När jag stannade där ringde jag till mamma i ren panik att hon måste komma med sin bil så jag kan köra till tentan eftersom rutorna hade frusit men hon sa att jag skulle försöka köra hem. Så jag lyckades köra hem trots att jag inget såg, jag var såå rädd, tänk om jag skulle köra på någon eller om någon skulle köra på mig, hemskt! Men väl hemma hade mamma startat den andra bilen så jag körde till tentan, skärrade som tusan!

Jag hann dock till tentan och A och gänget hade väntat på mig, men när vi kommer till tentasalen är det fullt så vi får sitta i en annan tentasal. När jag vi skrev tentan var det många som var klara innan man fick gå, dvs. innan en timme hade gått så hälften gick den första timmen jag satt kvar ungefär 1,5 timme till. Jag var den sista som gick från det lilla rummet. Men det var en massa kryssfrågor och man skulle välja det alternativ som var mest rätt eller minst rätt, vilket innebär att alla svar kan vara rätt men ett är mest rätt, lite jobbigt! Speciellt med min beslutsångest ;)

Efter tentan körde jag hem. Hade egentligen tänkt fara direkt till P, med röda faran men eftersom jag hade tagit mammas bil så var jag tvungen att köra hem och lämna den. Så P fick komma och hämta mig istället. När jag kom hem, tog jag mig en macka och gick och duschade. Väl hemma fick jag veta att Viasat-killen hade kallat min för söt, han hade nämligen sagt till mamma: "Jag ville inte störa eran söta dotter" ;) P kom när jag duschade så när jag var klar for vi till honom. Det var så skönt att allt var över för denna gång! Väl hos P myste vi på rummet, lyssnade på musik och när P:s lillebror A och hans tjej C hade sett klart den film som de hade börjat se när vi kom. Såg jag och P, Mamma Mia! Vi vill gifta oss på en grekisk ö, eller på Cypern, absolut! Vi hade det hur mysigt som helst och i slutet av filmen somnade P i mitt knä.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0