2010

Igår började jag dagen med att läsa lite i processböckerna, det gick väl sådär. Blev sjuk under kvällen hos Å i tisdags, fick ont i halsen. På onsdagsmorgonen hade jag världens huvudvärk, och var "tjock" i halsen och svullen i bihålorna, hade även ont i vänster öra, vilket jag brukar få om jag har ont i halsen. Hela onsdagen var jag väldigt hängig, tog en powernap under dagen och mådde lite bättre efter den.

Igår var det torsdag och då var jag också ganska hängig under dagen, och jag var väldigt glad över att min familj hade tackat nej att vara hos P:s familj (mina svärföräldrar & P:s syskon) på nyår eftersom det är inte kul att vara bland en massa folk om man inte mår bra.

Senare under dagen så kom dock min älskling till mig :) Vi hade bestämt att vi skulle fira nyår hemma hos mig, så jag hjälpte mamma med förberedelserna. Jag gjorde efterrätten bland annat... P kom med kräftor som hans familj hade fiskat i sommars när jag och P var i Thailand, så även år 2009 fick jag äta de goda kräftorna (bättre sent än aldrig). Jag och mamma hade gjort en räkröra på toast som förrätt och så åt vi kräftor. Till varmrätt åt vi oxfilé med potatisgratäng och såser till, mycket gott! Till efterrätt hade jag gjort en chokladbakelse, med färsk ananas (som P skar upp), passionsfrukt samt grädde, mycket gott! Under kvällen spelade vi spel, först barnyatzy med A, mor och J. Jag vann första omgången och P nästa. Senare under kvällen kom P:s kompis N förbi. Han var här för två år sedan nämligen förra, förra nyåret.

Har såklart träffat han sedan dess, vi har varit i hans stuga, han har varit hos P, har sett & pratat med honom på universitetet osv. När han kom satt vi och såg en film och efter filmen spelade vi TP. Allmänbildningsspel, mycket kul och lärorikt! Sedan innan tolvslaget, väckte J upp A, som hade sovit i några timmar och var så trött. Men vi hade lovat att han skulle få se fyrverkerierna så självklart väckte vi upp honom. Vid tolvslaget, smällde vi raketer och skålade i mousserande vin, A fick en alkoholfri variant ;)

Vi gick sedan och ställde oss på vår baksida där vi har fin utsikt över grannbyarna så det var en massa fyrverkerier. När vi var tillräckligt kalla och smällandet började avta gick vi in och jag, P och N fortsatte att spela TP till klockan 03.00. Sedan for N hem, och jag och P myste ett tag innan vi gick och la oss. Härlig start på det nya året i min älsklings armar!

Gott nytt år!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0