Fullspäckad dag

I går (måndag) började jag morgonen kring 9-tiden (lyckas aldrig snooza mindre än 1 h). Då åt jag frukost och sedan gick jag igenom Kleineman seminariet som jag hade den dagen. Satt med Kleinemans artikeln i ca 1 & 1/2 h sedan tränade jag 30 min Pilates, duschade och fixade mig. Sedan åt jag lunch, det blev en kycklingsallad. Ringde även lite samtal och sålde ett mineralpuder + borste till M.

Vid 14-tiden gick jag ut till bilen "röda faran" och ser till min förskräkning att det är en enorm ploggkarm vid utfarten, great! Så det var bara att hämta spaden och börja skotta. Jag hann dock till skolan i tid, till det obiligatoriska och eximinerande seminariet. Men vägen dit var inte helt lätt. För det första dog bilen mitt i en rondell men som tur var kom den igång av sig själv och som tur var inga andra bilar på nära avstånd. Sedan höll den på dö i nästa rondell, så med darrande ben gick jag mot skolan efter att ha parkerat faran.

På seminariet gick det bra! Det började med att vår lärare berättade hur det skulle gå till och om lite andra saker på kursen, bland annat om ett jobbigt rättsfall som man borde börja med omgående. Vi fick medans skriva upp oss på en närvarolista och så bockade han av på namnlistan om man sa något av värde så om man inte sa något på seminariet skulle man bli underkänd och få ett mail direkt efter lektionen. Tydligen hade två stycken i förra gruppen blivit underkända. Men som tur var klarade jag mig i alla fall, fick inget mail efter lektionen ;)

Efter seminariet körde jag och M in till stan och parkerade bilen och så sprang vi till Telia eftersom jag fixade Max 25, kände att det var dags speciellt eftersom P har bytt till det och det är han jag ringer till mest = det blir väldigt dyrt att ringa till honom när jag har Halebop + att det är jobbigt att behöva ringa jobbsamtal med hemtelefonen eftersom det kostar så mycket med min mobil med Halebop. Det är dessutom gratis sms så det är alltid bra och så slipper man fylla på kortet hela tiden utan man betalar endast en räkning, smidigt! Får se hur mycket den kommer att hamna på.

Efter Telia hämtade vi bilen igen och gud vad kallt det var igår, vi halvsprang till bilen! Vi körde och parkerade bilen vid ett sushiställe i stan som hade fått 5 stycken stjärnor så självklart for vi dit ;) Det var mycket gott, dock lite väl lång väntetid trots att vi kom dit först.



Väl på sushi-stället fick jag en present av M, eller ett kort där hon hade skrivit så fint och det var en försenad fördelsedagspresent (fyllde år 8 decemeber), och vi ska gå på bio tillsammans där jag får välja filmen ;) Tack så mycket vännen! Det ska bli riktigt kul med en tjejkväll tillsammans. Vi har verkligen setts alldeles för lite under hösten, och sådan ångest jag hade över det men jag läste som sagt 150% men nu är det andra bullar så kuul :)

Efter sushin sprang vi till kvinnorjouren, vi hade juridikjouren klockan 18.00 och vi var någon minut sen, men eftersom vi har två stycken andra tjejer som har juridikjouren med oss, F & M.Ö-A tänkte vi att någon av dem borde ju vara där, så vi skickade ett sms att vi skulle bli lite sena. Men på väg till jouren ringde F och sa att hon helt hade glömt bort att vi hade jouren ikväll och eftersom det var så kallt skulle hon måsta sätta i motorvärmaren i minst i 1 h och det var ju inte så stor idé att komma och vara i 1 h.

Men sedan ringer min telefon igenom och då är det en kvinna på kvinnojouren som ringde till mig och frågade vars vi var. Eftersom det inte var någon där, så M.Ö-A hade inte heller kommit. Tydligen hade det ringt 4 samtal på de få minutrarna vi kom sent. Så vi hade fullt upp hela kvällen. Jag hade tänkt läsa när jag kom hem men istället ringde jag en kund som gjorde en beställning så jag gick och satte mig i soffan i stället och såg på TV och åt två kanelbullar ;) Vardagslyx i all ära!

/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0