De bryr sig om mig!

Ja i torsdags pluggade jag under dagen, läste Ekelöf artikeln, packade för att fara till P med 16.15 bussen. Strax efter klockan 16 ringde jag till mor för att berätta att jag skulle med bussen och så bad jag henne köpa lite candy åt mig på väg hem. Men eftersom klockan var ganska mycket började jag att gå till bussen och jag hann endast gå några meter tills mamma kom med bilen. Så hon stannade i uppförsbacken och jag fick mitt godis. Men att ta sig upp från backen efter att jag hade gått var inte så lätt. Speciellt inte när en bil står bakom, men jag hann inte se hur det hela slutade eftersom jag var tvungen att gå till bussen.

Väl på bussen skulle jag ringa till mamma för att höra hur det gick, men då står det på displayen att jag inte har någon mottagning. Då förstod jag direkt att det berodde på att jag inte hade byt till mitt nya sim-kort från Max 25, typiskt! Nu kunde jag inte få tag på någon och ingen kunde få tag på mig. Men jag visste vilken buss jag skulle ta men hade inte hunnit säga något till P, så när jag hoppar av bussen klockan 18.00 (jag hann inte med 16.42 bussen till R) så står P där med bilen och han var inte glad. Han hade varit jätte orolig och ringt till min mamma flera gånger för att höra vars jag hade tagit vägen och varför jag hade stängt av mobilen, stackarn! Han hade oroat min mamma också så direkt när vi kommer innanför dörren ringde mamma till P:s mobil.

På kvällen hjälpte jag P att bestämma sig vilka kläder han skulle ha till Photoshooten på söndagen, vilket tog sin tid. Sedan var det bara att gå och lägga sig.

/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0