Stockholm - back and again!

På tisdagsmorgonen for jag ner med morgonplanet till Stockholm. Sov mest hela resan ner förutom när de serverade frukost, som jag åt. Väl framme på Arlanda, köpte jag en Arlanda express biljett (tur & retur) in till city. Väl inne i city gick jag in på pressbyrån för att köpa klickkort till tunnelbanan, 16 st resor. Jag tog tunnelbanan mot Ropsten och hoppade av på Gärdet. Det var tredje gången i mitt liv som jag åkte tunnelbana ;) Väl framme på Gärdet frågade jag en dam om hon visste vart Fortum låg. Vilket hon inte visste men jag frågade om hon visste vars Lidingövägen låg och då kunde hon i alla fall peka åt vilket håll jag skulle gå. Jag hade endast en liten karta som jag hade skrivit ut från företagets hemsida som bara visade att företaget låg nära vattnet.

Efter att jag hade vandrat en bra bit frågade jag en äldre herre om han visste vars Lidigövägen var och då pekade han nerråt och sade att jag var på rätt spår så jag fortsatte att gå. Tillslut såg jag en skylt där det stod Lidingövägen så nu var jag nog nära, däremot så stod det Lidingövägen 50-55 och jag skulle till 115 så jag frågade en cyklist vid ett övergångsställe om han visste vars Fortum låg och då visade det sig att denna man också skulle till Fortum på ett möte så han pekade vars jag skulle gå och eftersom han cyklade kom han fram snabbare.

Jag tänkte då direkt att det kanske är han som är JJ som jag skulle träffa. Väl inne på Fortum fick jag fylla i varför jag var där och fick en besöktsbricka. Då var mannen där också så jag frågade om det var han som var JJ vilket det inte var. Men däremot så kände han JJ så han sa att jag skulle hälsa från honom. Vi började prata och tydligen var han från Arjeplog, alltså också från Norrbotten så det var lite kul att vi både nu var på samma företag. Vi pratade om snö osv ;) Mycket trevlig snubbe!

Eftersom jag var en timme tidigt fick jag sitta och vänta i väntrummet, så jag passade på att läsa på om företaget i ett litet häfte som låg på bordet. Mycket intressant! Tillslut kom JJ ner och hämtade mig. Väl inne i ett litet konferensrum sade han att det skulle komma två till personer som skulle intervjua mig. Så in kommer förutom chefsjuristen JJ själv, ekonomichefen och en annan karl med hög position i företaget. Kändes som att stora ledningen skulle förhöra mig. Lite nervöst var det allt! JJ började med att skriva upp en agenda på en whiteboard där de tre personerna skulle börja med att presentera sig själva och sedan skulle ena av dem förklara lite om företaget och sedan skulle jag göra en personlig presentation och sedan var det en frågeställning osv.

Jag tycker egentligen att det är ganska svårt att beskriva vem man är om man inte får några direkta följdfrågor men det gick ändå bra. Det är svårt att veta vad dom "tyckte" om mig men de var väldigt trevliga och själva intervjun gick mycket bra så vi får se hur det blir. Själva intervjun tog ungefär 1 timme. Så JJ följde mig ner till receptionen och så gick jag till Tunnelbanestationen, där jag precis missade tunnelbanen in mot city. Men då gick nästa tåg om 9 min så det var inte så farligt. Det är inte som här hemma då om man missar en buss har man tur om nästa går om en timme ;) I alla fall till byn!

Väl inne på T-centralen gick jag till ett Arlanda expresståg och satte mig och väntade på att det skulle fara. Jag orkade inte gå på stan. Jag var väldigt hungrig så jag for in till Arlanda istället. Väl på Arlanda gick jag och köpte mig en kycklingmacka på pressbyrån och en ramlösa Mango. Jag ångrade mig dock att jag inte köpte lunch på MAX istället eftersom mackan var inte alls nå god. Men jag satt i solen ett bra tag i alla fall så det var skönt. Förutom de jävlarna som röker. Fan det borde vara förbjudet att röka på allmänna platser. Det är så fruktansvärt ÄCKLIGT! Förpestar vår miljö och hälsa fyyy!

Planet gick tillbaka till L klockan 15.15 så jag satte mig och läste Aftonbladet och Expressen tills vi fick gå ombord på planet. Väl på planet sov jag mest hela vägen. Var så himla trött. Det är jobbigt att fara fram och tillbaka till Stockholm men det är en bra erfarenhet och jag är så glad över att jag har lyckats så bra :D

När planet landade fick jag vänta ett tag på min mor som jag åkte hem med. På vägen hem ringde min mobil, det var rektryteraren JD (mycket trevlig tjej) som frågade hur det hade gått för mig på mötet och så. Sedan berättade hon att det endast är jag och en annan person som kommer att få jobbet, jag hoppas att det är jag ;D Så 50% chans!

När vi kom hem åt vi jätte god fisk, hälleflundra med västerbottenoströra och pressad potatis, mums! Lyx! På kvällen tog jag det bara lugnt, pratade med min älskling och M. Jag försökte även i 6 timmar att få till Word (prova i 30 dagar gratis) och tillslut lyckades jag såååå gött!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0