Påskledigheten

Onsdag: Vaknade tidigt för att hinna plugga innan P skulle komma. Jag började med att sätta igång med min och M:s uppsats. Klockan 12 kom dock P (han skulle "egentligen" komma kring 16-tiden) så då var det bara att hoppa in i duschen och fixa sig ;) När han kom åt vi lunch och myste på. Sedan såg P och min lillebror S (han är inte så liten längre) på den nya serien The Paciffic, medan jag sov i P:s knä. Vi lagade sedan middag tillsammans alla tre. Det blev tacos, så gott! Vi hann klart med allt innan mamma och A kom hem så det var bra. Efter middagen spelade vi fotboll, såg på TV och njöt av ledigheten!

Torsdag: Vi bestämde oss för att ta sovmorgon och inte ställa någon klocka. Så vi vaknade prick klockan 8.00 haha! Great! Vi låg dock och drog oss ett tag. Sedan ringde P:s mobil och det var VD på ett arkitektkontor som sa att P till 95% skulle få praktik hos dom :D  Efter glädjehpp bakade vi scones och kokade egen choklad, hur gott som helst. Vi åt i vardagsrummet och såg på Gamer med Gerald Butler. Sedan for vi in till stan. Där jag köpte ett par riktigt snygga stövlar medan P var och tränade.



Vi körde även några fotbollsmatcher, och jag vann haha ;P P älskar att spela fotboll med mig och jag älskar såklart att spela mot honom också! Jag har dock fått en hel del blåmärken och haft jätte ont i fötterna, men det var det värt.

Fredag: Vaknade upp med min älskling ♥ Vi åt frukost, och sedan bakade jag en jätte god fudgekaka, den blev succé och så kokade vi varmchoklad och tog med oss korv och bröd, bulla och saft och gick till "grusgropen" med min famij. Där gjorde vi upp en eld och njöt av det underbara vädret! Jag gjorde tillochmed en "snösvamp", orkade inte göra en snögubbe ;)

Det var helt underbart! Sedan gick vi alla hem och började förbereda inför kvällens påskmiddag. Det blev löjrom & räkröra på toast till förrätt, mums! Oxfilé och potatisgratäng och hemmagjord bearneissås och vitlöksbröd till varmrätt, och min goda fudgekaka, med glass, färsk ananas & varmahallon. Vi såg på Talang på kvällen och en film, Ninja Assassin! Den var faktiskt helt okej att se, äcklig men till och med min mor lyckades hålla sig vaken HELA FILMEN säger i alla fall att filmen var spännande (vi började se filmen efter 22.00).



Efter ninja filmen skulle vi envisas med att se alla Sagan om ringen filmerna, Men S somnade efter 30 min, jag lyckades hålla mig vaken under hela första filmen sedan somnade jag när P börja se andra filmen. Men när det var ca 1 h kvar av den andra filmen bad jag P komma och lägga sig, då var klockan 3.30!

Lördag: Vi vaknade kring 11 och så packade jag för att fara till P. Väl hos P pratade jag en hel del med P:s lillasyster M, så trevligt, vi kommer riktigt bra överens och det är en person jag verkligen bryr mig om (visst jag bryr mig om alla i P:s familj) men vi har alltid lätt att prata med varandra och är engagerade i varandras liv och det är kul. Medan jag och M umgicks spelade P hockey med P:s kusin J. Jag lekte även en hel del med P:s storasysters barn lilla H och V. Lilla V kan nästan gå nu, sötungen och så satt jag med och pratade med lilla H medan hon byggde en massa stall till alla djuren i duplo ;) Det märkts verkligen hur de båda gillar mig, H kom och kramade mig helt utan "förvarning", sötnosen!

Sedan fikade vi eftersom P:s lillebror fyllde 15 år, shit tänk nyss var jag 15 hah eller kanske inte det är hänt väldigt mycket sedan jag var 15 år ;)

På kvällen åt vi en underbar Jambalaja från morikan som P:s pappa gjort, såå himla gott! Sedan blev det mer tårta, mums! Jag drack vin till middagen ;) Har lärt mig dricka rödvin, stolt! Det var så trevligt att få träffa P:s familj och hans kusin och P:s morbror & fru M, de är alltid så trevliga! På kvällen åt vi ost och kex!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0