Nice talk!

I torsdags vaknade jag kring 8-tiden och tog bussen in klockan 8.45 till skolan. Där träffade jag M, vi gick igenom uppsatsen och nu verkar denna jäkla problemlösning ha lossnat. Vi ville dock få tag på vår handledare och be om vägledning men hon var inte där och kommer åter nu på måndag så det var lite typiskt. A kom även förbi ett tag eller vi pratade i 1 timme ;) Senare åt vi lunch tillsammans och jag tog samma buss som A hem, dvs. 12.30 bussen så det blev en snabbvisit i skolan.

Väl hemma fastnade jag framför soffan, haha satan! När mamma kom hem vid 15-tiden tog vi en lång promenad på 1 timme och pratade om allt möjligt så mysigt. Vi pratade mest hela dagen om allt mellan himmel och jord och det kändes som att vi kom varandra några steg närmare själen. Vi har alltid haft bra relation men det är ofta lätt att man inte riktigt sätter sig ner och pratar om saker och ting som händer och har hänt, lite självgranskning är alltid bra!

Vi pratade en hel del om min kära far och hur vi båda känner inför allt det som hände för 7 år sedan och hur vi båda två tänker på honom dagligen, fast i olika sammanhang, det kan vara båda saknaden, glädjen, hans sista tid osv. Mycket befriande och det vet jag att mamma tyckte också.

/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0