Falsk närsynthet

Det är något jag har "drabbats" av. Vilket är något jag har befarat för något år sedan men alltid korrigerat med högre styrka på mina linser. Jag har alltid starkt ogillat att öka styrka på mina linser (vilket jag har behövt ganska ofta), men eftersom jag inte har kunnat se skarpt har jag inte sett någon annan "utväg" än att faktiskt öka. Idag när jag var hos optikern, (var för övrigt och fick högre styrka i för några månader sedan) och då gjorde vi lite närsynthetstester där det visade sig att min ciliarmuskel var väldigt ansträngd och i och med mina studier med mycket läsande i böcker och sittande vid datorn gör att min ciliarmuskel i ögat inte får slappna av helt utan fortfarande är inställd för närarbete i och med att jag alltid har på mig mina linser.

Så det visade sig att jag hade falsk närsynthet vilket inte kan korrigeras med att öka styrkan på mina linser utan istället ska jag nu använda läsglasögon när jag sitter vid datorn eller läser böcker för att ciliarmuskeln skall få slappna av och tillslut kommer jag inte att se lika suddigt på långt håll. Jag har idag gått och köpt ett par läsglasögon på apoteket och det känns redan bättre i ögat.

Jag tror verkligen att det var på bristningsgränsen med mina ögon. Jag mådde jätte illa i torsdags efter stan och blev jätte yr eftersom det var så mycket att fokusera på så jag fick jätte mycket spänningshuvudvärk och ont i ögonen, har känt mig yr och illamående på kvällarna och ont i huvudet den senaste tiden, så nu hoppas jag att jag slipper :)

I övrigt har jag träffat M igen efter påskledigheten och så har vi jobbat på vår uppsats. Idag ringde även rekryteraren från Adecco, J och berättade att jag ska träffa företaget på tisdag den 13:e april, spännande ;) Så jag har bokat en flygbiljett, sedan ska jag ta mig ut till Lidingö där företaget ligger.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0