Update

Torsdag: I torsdags kväll kom min kära älskling till mig ♥ Vi hade det hur underbart och mysigt som helst! Vi åt tapenade (såklart!) och bara var. Förövrigt så gick P:s mobil sönder förra onsdagen, eller displayen blev vit så han har börjat använda sin gamla nokia mobil som han hade när vi träffades. I mobilen fanns det en hel del bilder på oss, shit man blev helt nostalgisk. Jag hade blont hår och P hade värsta ruffset. Gud vad tiden går fort och tänk så mycket vi har gjort och upplevt tillsammans sedan sommaren 2005. 
Fredag: Vi båda åkte in och besiktigade P:s bil och sedan körde P mig till skolan. Jag hade först ett möte med min grupp i en av ekonomikurserna och sedan föreläsning. På eftermiddagen tog jag bussen till P. Väl hos P beställde vi pizza (P:s storasyster F "lagade mat") ;P 
Jag och P pratade en hel del med P:s föräldrar om framtiden, vars vi ska bo, jobba osv. Det var lite gulligt av P:s mor som sa att hon inte ville påverka oss om vars vi vill bo men samtidigt så säger hon: " Ja vi vet ju inte hur länge våra föräldrar lever (alltså P:s mor- och farföräldrar) och då har ni hus här i R (där P bor)". Jahaja! Hon är allt för söt min kära svärmor! Under fredagen när jag skulle hålla i lilla V som är 5 månader som jag är "moster" till så säger V:s pappa: "Ja akta det smittar". Jag svarade: Nä, om 5 år kanske!" Då utbrister P:s mor: "Så länge?!". Ja det lär ju bli så länge om jag vill ha en utbildning, jobb, hus, gifta mig, ha byggt hus, rest jorden runt osv. Ja då lär det minst ta 5 år ;) 
Lördag: Denna dag hade P match och medans satt jag hemma hos P och pluggade. Senare på eftermiddagen for vi in till stan och hämtade upp tre vänner för att sedan handla det sista inför grillkvällen på Willys och sedan for vi till en väns stuga. Stugan ligger alldeles vid sjön, med bastu och jätte mysig stuga. Vi var där förra året och firade P:s 20-års dag så nu blev det grillfest igen. Vi firar dock inte P utan det var mer bara för att umgås. Vi var 10 personer totalt och det var hur underbart och mysigt som helst. 
Vi grillade, drack gott och jag delade bland annat en flaska rosévin med E, bastade, spelade spel och snackade om allt mellan himmel och jord. Precis som det ska vara. Alla förutom en person (som skulle med flyget dagen efter) stannade till kl. 03.00, så alla hade det riktigt trevligt! Jag halkade inte i bastun denna gång ;P Det gjorde jag nämligen förra året, haha! 
Jag, P och N (som äger stugan) sov över i stugan.
Söndag: Vi vaknade upp åt god frukost, varför är det alltid så gott med frukost dagen efter? Kanske jag borde festa mer så jag börjar gilla frukost, hah! Frukost är nämligen inte en favorit. Efter att vi hade städat, som gick ganska fort kom min mor och hämtade mig och jag for hem. Väl hemma duschade jag och pluggade lite grann. Var dock sjukt trött så det blev inte så mycket som jag hade hoppats på gjort. 
/ Sophie ♥
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0