"Men det blir ju bra att bo där för barnen"...

...what?! När har vi fått barn? Alla i våra familjer verkar vara helt inställda på att "vi" redan är gravida och att en unge ska ploppa ut inom de närmsta månaderna. Det är riktigt frustrerande! Nej vi ska inte ha barn....ännu! Senaste kommentaren kom idag från min mor. Vi satt och kollade på en lägenhet som ligger lite "utanför" stan nämligen Karlsvik, en bostadsrätt. Jag och P har bestämt oss för att vi ska satsa på en bostadsrätt, pga. många anledningar. Ja när vi väl sitter och tittar på lägenheten tillsammans, jag och mor samt J. Säger mamma: "men det blir ju bra att bo där för barnen"... och så babblade hon på om att det är ett lugnt område, närhet till skogen och älven ect. Min respons blev, "vi ska inte ha barn i vår bostadsrätt och dessutom är det ju mååånga år kvar tills vi ska försöka få barn". Mamma svarar: "det lär inte vara så länge kvar!", i hennes tonläge lät det som att det max skulle vara 2 år kvar. 

Visst det är kul att dom litar på oss som par och tror att vi skulle bli bra föräldrar, men herregud. Jag är 20 år och P 21. Jag känner pressen kan man ju lugnt säga! Det vore verkligen det mest korkade beslutet att skaffa barn nu! Utan utbildning, jobb = (hållbar ekonomi), hus (eller plan på hus), upplevt och gjort det vi vill göra innan VI vill skaffa barn. Jag tycker inte att "barnaskaffandet" har något med åldern att göra utan vad man vill ha uppnått innan man börjar försöka. För allt blir ju så mycket svårare och tar så mycket längre tid när man väl har fått barn dvs. utbildning, resor m.m. 

...är det likadant för er? 
/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0