Kvalitetstid

I lördags kom min älskling till mig :) Vi åt jätte god middag bestående av klyftpotatis, rotfrukter, wallenbergare med sås och äppelcheesecake till efterrätt. Vi såg en film på kvällen och bara njöt av varandra. Så mycket kärlek och så mycket som jag älskar P är helt galet! Min kärlek till honom växer för varje dag som går = det är en hel del kärlek efter nästan 5 år tillsammans och jag vet att den kommer att fortsätta växa!

Just i dagsläget befinner sig vår relation i utbildningsfasen & framtidsvisioner samtidigt som vi spenderar en hel del kvalitetstid tillsammans. Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen av kvantitetstid i ett förhållande, dvs. att man exempelvis har jobbtider som krockar och endast avlöser varandra, men man går och lägger sig tillsammans. Jag anser inte att det är mer ett förhållande än vad mitt och P:s förhållande är. Och som P säger, när man sover så sover man ju bara! Det är viktigt med distans i ett förhållande, man måste få sakna varandra och inte falla in i tråkiga mönster, där man värderar kvantitetstid istället för kvalitetstid. Vi värderar att utbilda oss, skaffa bra jobb och sedan flytta ihop, resa och så småningom bilda familj ;) 

Nu är det tentatider och jag har en tenta i, organisation & ledning i affärsverksamhet, nu på torsdag och en tenta i, Extern Redovisning nästa onsdag. Pluggar på så mycket jag orkar, ska dock se Desperate Housewives som börjar alldeles strax ;) 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0