Seminarie - Intern styrning

I fredags for jag in tidigt till skolan, och mitt illamående var mycket bättre, var dock inte riktigt i form. Jag träffade min grupp och gick igenom seminarieuppgifterna vi hade gjort förra veckan eftersom vi skulle ha seminarium inför klassen denna fredag. Seminariet gick väl bra, men läraren hade en väldigt konstig uppfattning för hur seminariet skulle gå till. Han satt nämligen några minuter och läste igenom de arbetena vi alla grupper hade lämnat in och valde sedan ut de grupper som hade gjort mest fel att redovisa!  Vad är det för sätt?! För det första, inte vill man veta hur man INTE ska göra utan hur man vill veta hur man SKA göra och vad ger det för effekt att låta den grupp som har gjort fel att behöva "skämmas" inför klassen?  

Efter seminariet for jag hem och pluggade lite, och städade mitt stökiga rum! P (& fotbollslaget) skulle denna dag hjälpa till att fixa inför julmarknaden så han kom på lördagen istället. På kvällen såg jag IDOL senare på kvällen, när min mamma kom hem från festligheter såg vi The Proposal ;) Tycker verkligen att det är en riktig feel-good movie! 

/ Sophie ♥    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0