Rättegångsspelet & Juridikjouren

I torsdags for jag in på morgonen och träffade min grupp i Intern styrningen och gick igenom seminarium 2 som vi har till på måndag. Sedan hade vi föreläsning i marknadsföring och efter det lunch. kl. 13-17 hade vi rättegångsspel. Min grupp var domare i ett brottmål. Det var faktiskt väldigt lärorikt och kul. Samtidigt som jag fick en känsla av att jag inte alls vill vara varken advokat, domare eller åklagare. Jag nöjer mig med att vara "bara" jurist ;) 

Under rättegångsspelet var som sagt min grupp domare i brottmålet men vi satt som åhörare i tvistemålet. Men tvistemålet var verkligen hur tråkigt som helst så hälften låg och halvsov och gick därifrån trots att det var ett  examinationspass. Jag for ungefär 16.30 eftersom jag skulle ha juridikjouren kl. 18.00 och ville hinna äta middag innan. Så när jag möte upp A & M som skulle med till jouren passade vi på att ta lite mat från Juristens dag som hade hållits den dagen och som jag missade på grund av processrätten. Det var helt okej mat, trots att jag egentligen hade velat fara och äta på MAX ;) 

På kvällen var det jouren och vi passade på att plugga när det inte ringde någon. Så jag och A hann göra en hel del till det utkastet som vi ska visa till våra lärare på måndag. När jag sedan kom hem från jouren 20.30 såg jag Mammas pojkar, jag tycker att det är ganska underhållande plus att hela dagen hade varit krävande så jag var helt slut. 
/ Sophie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0