Lyxfredag - Sushi, VIP-öppning & fyllechaffis!

Min fredag började väl inte så bra eftersom jag missade bussen på morgonen. Bussen brukar komma 07.25 men när jag är ca 50 meter bort från hållplatsen ser jag hur universitetsbussen bara far förbi kl. 07.21. Eftersom det oftast inte är någon som ska på bussen så stannar den inte. Man måste alltså vinka in bussen för att den ska stanna, väldigt störande! Men jag ringde i alla fall till A som kör förbi min by, så jag fick gå ut till E4:an där hon hämtade upp mig. Så snällt! 

Väl på skolan träffade vi intern styrningsgruppen och gjorde klart seminarieuppgifterna till måndagen, samt en powerpoint-presentation. Efter det träffade jag processrättsgruppen, "domarna" och så gjorde vi en dom till brottmålet. När vi var klara drog grabbarna men jag och T satt kvar och pratade ett bra tag, över två timmar. Hon sa att hon trodde att jag var 26-27 år :O Då var jag såklart tvungen att fråga om det var en komplimang eller inte. Men hon sa att det absolut var en komplimang eftersom hon tyckte att jag var så mogen. Vilket jag i och för sig kan hålla med om. Jag är väldigt mogen för min ålder, sedan umgås jag mest med A, som är 15 år äldre än mig så självklart blir man som man umgås ;) 

Under mina 2,5 års universitetsstudier har jag vuxit något enormt som person. Jag har blivit väldigt mogen, jag har väl i och för sig alltid varit en realistisk person och strävat efter att utvecklas, yrkes- och personlighetsmässigt. Jag och T pratade på om allt möjligt, det var mycket trevligt, så trevligt att vi båda missade lunchen.

Sedan gick jag och satte mig i tysta rummet och gick igenom marknadsföringen. Hann inte speciellt mycket innan jag skulle träffa M och L. De fick åka in med mig till stan där vi skulle äta sushi tillsammans med Li, S, E & H. Jag fick ta P:s bil in till stan eftersom jag på natten skulle hämta honom från krogen. 

Väl på sushibaren, som vi hade bokat bord till. Valde jag en mellan meny med 8 bitar (3 lax, 2 tigerräkor, 2 makirullar & 1 avokado med ris). Jag har en gång ätit hemlagad sushi och aldrig på restaurang. Men det var faktiskt riktigt gott, och nyttigt också, och som de flesta vet är jag en sucker för nyttig mat ;) När vi väl hade ätit klart att vi och snackade ett bra tag tills det kommer in en man i baren som frågor vad vi gör inom den närmsta halvtimmen, vi alla trodde att han skulle köra bort oss. Men så var det inte utan det var han som ägde sushibaren, och han skulle öppna en salladsbar bredvid sushibaren och han frågade om vi ville komma dit och få äta gratis sallad :D 

Trots att vi alla var riktigt mätta, tackade vi ja. Vi fick beställa som vanligt dvs. fick välja mellan 6 olika sallader och vi alla valde olika. Jag tog såklart en ceasarsallad, ÄLSKAR ceasarsallad! De fanns även, renstekssallad, mozzerella & parmesanskinka, kyckling, räksallad samt vegetarisk sallad. Vi smakade av varandra. Så nu har jag smakat alla 6 sallader och alla var mycket goda. Jag skulle helt klart kunna äta där igen. Anledningen till att vi fick komma och äta sallad var för att vi skulle ge kritik, vilket vi gjorde men allt som allt var det hur goda sallader som helst!

Efter kaffe och gobit, "rullade" vi ut ur restaurangen och jag körde hem. Väl hemma var jag helt slut. Brosan och min kusin J satt och såg en film jag redan hade sett, så jag gick och duschade istället. När filmen var klar tänkte jag sätta mig och se en film, min favorit The Holiday, men jag orkade inte se en hel film utan såg ett avsnitt av SATC istället ;) Sedan ringde jag till P och frågade om han visste hur länge det var innan jag skulle komma och hämta honom, men han trodde att det skulle vara 1,5 h kvar (ringde 00.00) så jag gick och la mig istället. Just när jag drömde på som mest ringde min mobil. Det var P som ville att jag skulle komma och hämta honom. 

Nog för att jag var trött men det gick bra att hämta min fulla pojkvän. Så söt! Alltså inte att han var full (så full var han inte) utan han är alltid SÖTAST & SNYGGAST ;P När vi kom hem duschade P och kom sedan och la sig bredvid mig i sängen, mys!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0