Kursstart & Processrätt

Idag startade jag två nya kurser i företagsekonomin. Började som sagt 8.15, halleluja! Ställde klockan på 6.30 men självklart snoozade jag och gick upp först 7.10. Tänkte att jag skulle försöka bli en morgonmänniska men det gick inte så bra denna morgon. Prioriterar alltid att sova in i sista minut! Speciellt när jag kör bil, då blir jag alltid en tidsoptimist. Efter första introduktionskursen i modeller för intern styrning träffade jag min vän M, vi snackade ett tag och sedan gick vi och satte oss i tysta rummet för att få lite skolarbete gjort ;P Vi började hade båda två lektion kl. 13.00, dock ej samma kurs, jag hade introduktionskurs i marknadsföring, mycket intressant faktiskt! Trots att kurslitteraturen är på engelska.  

Efter marknadsföringen hade jag föreläsning i processrätt där vi hade en gästföreläsare från Umeå som föreläste. Slutade alltså 16.45, det är riktigt jobbigt med så långa pass. När jag kom hem pratade jag med min älskling ;) Åt middag och såg lite på Mamma Mia som gick på TV:n och sedan var det bara att sätta igång med seminariefrågorna till torsdagens seminarium i processrätt. Har gjort klart dom nu, skönt! 

Nu ska jag koka mig en kopp örttéa och mys i soffan ett tag innan jag går och sover...

/ Sophie ♥   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0