Juridikjouren & MAX

Idag åkte jag in med P till skolan, vi båda började tidigt. Jag tycker att det är jätte mysigt att gå och sova med P och vakna upp med honom. Men det är inte alltid så kul när klockan ringer på morgonen med en varm och go älskling i sängen, för då vill jag bara ligga kvar och gosa och skippa att fara till skolan. Men det går ju inte! Vi pluggar ju för att vi vill ha en underbar framtid tillsammans där vi kan njuta av livet, ha råd att fara på semester, att skaffa barn, hus och allt! Vi har ett långsiktigt mål med våra studier och om än det känns jobbigt stundtals så kommer det att vara värt det i slutändan.

I alla fall vi lyckades kliva upp och äta frukost och köra in till skolan. På skolan hade jag lektion i marknadsföring och sedan ett eximerande seminarium i processrätt. Efter seminariet åt jag lunch med min vän M, där vi hade en intressant diskussion om svininfluensan & vaccinet mot den. Efter lunchen hade jag grupparbete med min grupp i marknadsföringen, där vi gjorde klart seminarieuppgifterna till seminarie 1, skönt! Efter det gick jag och A till fiket och jag köpte en jättegod stor chokladboll ;) Vid 17-tiden drog vi in och åt på MAX för att sedan jobba på jouren kl. 18-20.

Nu har jag skrivit ut två rättsfall som jag ska läsa igenom ikväll, jag har även skrivit ut all föreläsningsmaterial till imorgon. Imorgon kl. 8.30 ska jag träffa några tjejer och gå igenom seminarie 2 i Processrätten. Är väldigt skönt att få läsa rättsfall och framförallt läsa något juridiskt. Juridik är verkligen min grej!


/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0