Fredag den 13:e...

Otursdag eller? Nej inte alls! Vaknade strax innan 8.00 av att klockan ringde och snoozade nästan i 40 min, men det hör ju till vanligheten ;P Gick alltså upp strax innan 9.00, åt frukost, städade mitt rum, det såg förjävligt ut. Ringde till Grafit (apple store) och Apple och frågade hur jag skulle göra angående min cd-drivare som jag tror har pajjat, eller aldrig egentligen funkat. Vilket de också verkade befara så jag skulle få komma in med min mac under dagen till Grafit. 

Efter 11.00 for jag in till skolan med "röda faran", eller det är mer jag som är faran med tanke på min dåliga/försämrade  syn. På skolan träffade jag min grupp i marknadsföringen och vi gick igenom seminarieuppgifterna som vi denna dag skulle redovisa. Efter seminariet for jag in till stan till optikern för att se hur mycket min syn har försämrats, och det var som jag hade befarat fast inte lika illa. Jag har sedan april i år egentligen haft mindre styrka på mina linser än vad jag egentligen behöver. Men eftersom jag förra året fick -0,45 sämre, på bara ett år, bestämde jag och min optiker att inte öka styrkan ännu mer. Men nu har jag fått ännu sämre (dock väldigt lite) men alldeles för mycket för att det skulle bli obehagligt. När jag fick jämföra, när optikern ställde in hur jag ser nu jämfört med den styrka jag behöver förstod jag att jag knappt såg något när jag körde hem i mörkret igår. 

Eftersom jag inte vill vara någon trafikfara frågade jag om jag kunde få någon lins med rätt styrka så jag vågar köra hem och då fick jag 5 par dagslinser, så snällt! Vilken skillnad, nu kan jag se vad klockan är på micron i köket och jag kan se ansikten igen ;) 

När jag var klar hos optikern gick jag till Grafit och där såg dom att det var som jag hade befarat nämligen att min cd-drivare inte fungerar. Och eftersom jag klantigt nog har glömt bort mitt administratörslösenord så måste jag nollställa det, men det kan jag endast göra genom att stoppa in systemskivan, vilket inte går när min cd-drivare (lasern) är trasig. Men som tur var kunde grabbarna på Grafit hjälp och nollställde mitt lösenord :) Vilken tur! Det hade nämligen kostat 4500 kr (minst) att laga den, vilket det absolut inte är värt, eftersom jag inte skaffade min dator för att se CD-skivor på den, men det är ändå synd att den inte fungerar. 

När jag kom hem åt vi tacos, mums! Sedan såg jag att jag hade klarat extern redovisningstentan ;) Gött som tusan! Var faktiskt lite orolig! Nu på kvällen har jag sett Idol. 

/ Sophie ♥   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0