En livserfarenhet rikare...

...idag när jag körde hem, med den "röda faran" började oljelampan att lysa rött mitt på E4:n. Blev helt chockad och eftersom jag har tagit körkort vet jag att man absolut inte ska köra om lampan lyser, så jag svängde av på första avfarten och stannade vid en busshållsplats, stängde av motorn, tände varningsblinkerserna, tog ut min ryggsäck och jag trodde seriöst att bilen skulle börja brinna och min kära Mac kan jag ju inte lämna i en brinnande bil. Precis när jag har tagit mig ut ur bilen stannar en bil och en man kliver ut. Han frågade om bilen hade börjat brinna? (antar att han undrade det eftersom det var ganska mycket rök). Men nej bilen började inte brinna utan när vi öppnade huven visade det sig att det var en massa olja som hade sprutat ut. Efter ett litet tag stannade även en annan bil och en till man kommer ut. Han verkade dock vara lite mer "kunnig" så den andra mannen lämnade över ansvaret till honom. Den mer "kunnige" mannen sade att oljeslangen hade gått sönder och som jag visste kunde man absolut inte köra bilen utan vi skulle vara tvugna att boxera bilen. Mannen frågade vars jag bodde och eftersom bilen, som tur var, hade "pajjat" inte så långt bort från där jag bor hade jag ringt mamma och be henne komma och hämta mig.

En rolig sak med den annars tråkiga händelsen var att båda männen hade en ficklampa i jackfickan, visst de flesta har ju en ficklampa i bilen men det såg verkligen ut som att de var sådana som gick runt med en ficklampa i jackfickan "i fall något skulle hända" dvs. i full beredskap. Jag tackade båda männen och fick stå ett litet tag och vänta på att mamma skulle komma. När hon kom, konstaterade vi båda att vi inte skulle kunna boxera hem bilen eftersom vi inte alls vet hur man gör så mamma och J for och boxerade hem bilen när han kom hem från jobbet.

Man kan dock säga att jag blev en erfarenhet rikare, och denna händelse fick mig, än mer, att ALDRIG vilja skaffa en gammal, opålitlig bil. Det visade sig dock att det endast var slangbultarna som inte var nog åtdragna så ingen slang hade gått sönder. Men som tur var hände det på ett ganska "bra" ställe, jag hade ju kunnat bli stående varsomhelst. Jag fick dock beröm av J (mammas sambo) som tyckte att jag hade hanterat situationen helt rätt!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0