Det är inte alltid så lätt...

Idag for jag in på morgonen och träffade min grupp i marknadsföringen. Vi har fått i uppgift att skriva en rapport om ett företags marknadsföring. Vi hade valt Vattenfall, eller egentligen var det M i gruppen som hade skrivit om Vattenfall i organisationsteori kursen, som tyckte att vi skulle granska det företaget. Men idag när vi gick igenom arbetet kände jag att, nä dethär går inte. För det första är jag totalt ointresserad av vattenfall och har egentligen ingen koll på el i överhuvudtaget. Företaget blir alldeles för komplicerat, jag menar varför skriva om ett marknadsledande företags marknadsföring, för det andra ägs även Vattenfall av staten, så varför ska vi skriva om Vattenfalls marknadsföring när de egentligen inte ens behöver marknadsföra sig?

Det var inte bara jag som hade dessa åsikter utan när jag sedan fick skjuts av A hem snackade vi på vägen till mig om att det inte går att skriva om ett så omfattande och komplicerat företag som Vattenfall. Så hon följde med in till mig och så kollade vi på fronter (universitetets infranät) för att se så att ingen annan hade tagit företaget Rest and Fly eftersom vi tänkt ta det företaget istället och som tur var det ledigt. Men innan vi byte ringde vi till K & S och frågade vad dom tyckte om Vattenfall och dom höll med. Så jag fick ringa till M, som så gärna ville skriva om Vattenfall, och säga att vi ville skriva om ett annat företag.

Det var såklart inget personligt mot henne att vi inte ville skriva om Vattenfall, men vi kan inte skriva om något som majoriteten tycker är helt ointressant & oförståligt, då blir det ju bara pannkaka av allt. M var väl inte helt med på noterna om varför vi inte ville ha Vattenfall, men eftersom vi var majoritet byte vi till Rest & Fly istället.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0