7 dagars uppehåll

Måndag: Den dagen bestod mest av att plugga till tentan på onsdagen, extern redovisning.


Tisdag: På morgonen kom min klasskompis/vän A och hämtade upp mig på ICA, (endast 5 min från mitt hus) och så körde vi till skolan och gick igenom gamla tentor. Där fick vi se i vår förtvivlan att vi ska kunna grejer som vi inte ens har gått igenom på lektionerna eller ens nämnt på föreläsningarna :S Vi fick båda lite smått panik. Fick dock denna dag en puss (pussar) av min älskling, han hade kommit in enkom till skolan som ett stöd för mig inför den fruktade morgondagen. På kvällen såg jag DH J
Onsdag: Fick jag sova hela natten ;) börjar bli en expert på att lyckas somna innan tentor nu. Tentan innehöll såklart sådana frågor jag & A inte ville ha, såklart! Har faktiskt ingen aning om hur det gick, jag får vänta och se helt enkelt. När jag var på väg hem från tentan och just kör ut från universitetsområdet kommer jag på att jag hade ett möte med en person som har gjort en CV-granskning av mitt CV om 5 min, så det var bara att vända om och gå på mötet.
Snacka om att man blir virrig efter att ha skrivit en tenta, hah! CV-granskningen var hur bra som helst, fick jätte bra tips osv. När jag gick ut från karriär avdelningen är det någon som visslar på mig och det var såklart min älskling J Han hade nämligen tenta från kl. 15-19, själv hade jag tenta från kl. 9-13.
När jag kom hem värmde jag en baguette i ugnen och kokade mig en kopp tea och såg på TV. Var helt slut och det var först efter middagen som jag tog tag i städningen och städade hela mitt rum, dammsög, dammtorka osv. Skönt! Duschade och peelade ansiktet samt kroppen och klippte & målade mina naglar. På kvällen kom P och vi pratade och myste på, vi var dock så trötta att vi inte orkade se någon film utan vi gick och la oss istället. 

Torsdag: Vaknade upp med min älskling! Vi började denna dag att gå igenom de bilder vi ville framkalla från Thailandsresan men vi kom inte så långt. Det tar sin tid att gå igenom 4000 bilder, hah! Senare under dagen for vi till P. Där gick vi igenom våra CVn och mitt personliga brev. På kvällen tog vi en långpromenad och såg ICE AGE 3 ;)
Fredag: Under denna dag blev det mer personligt brev skrivande, P:s lillebror A:s flickvän C kom, var första gången jag träffade henne, en mycket trevlig och söt tjej. Sedan for vi alla ”barnen” och handlade en massa mat, gotta fixade inför middagen. Det blev en god fisksoppa och en massa gotta på kvällen och så såg vi, jag, P, A & C på Natt på museet 2, lite smårolig film, la mig dock i P:s knä så jag somnade. Efter filmen tog vi en riktigt låångpromenad med Hebbe.
Lördag: Vaknade upp med min underbaring och efter frukosten och fix for vi till mig. Vi fixade den goda klassiska spöktårtan med spökmaränger. Till middag åt vi oxfilé & potatisgratäng, svampsås m.m. mums! På kvällen käkade vi en massa godis, popcorn, tårtan, julmust m.m. och såg på Public Enemies, en mycket bra film, sov dock vissa delar av filmen ;P Sedan såg vi på SATC-filmen som gick på TV:n.  

/ Sophie ♥


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0