Sommarfesten

Hej! Idag har jag som sagt skrivit min tenta i arbetsrätt. Vet verkligen inte alls hur det gick mycket beror på hur vår lärare rättar dvs. vad han ger poäng för, eftersom man skulle göra egna argument på visa frågor vilket innebär att det egentligen inte finns något svar på vad som är rätt osv. Skulle det nu ha gått skitdåligt dvs. en omtenta så är jag ändå inte hemma när den är (är i Thailand då, såååå underbart!). 

Men men kommer som sagt inte att skriva här hur det gick, vilket jag inte gjorde sist heller trots att nu i efterhand kan säga att jag klarade alla tre tentor jag gjorde i januari. Läste som sagt 150 % studietakt. Gruvar mig inför att göra det nu i höst också. Tänkte läsa processrätt 15 poäng samt 30 poäng ekonomi. Känner nu att jag vill ha SOMMAR, so badly! Men det är inte så länge kvar nu. 

Jag funderar på att jobba nu på måndag på mitt årliga sommarjobb ;P M.N ska nämligen börja jobba nu på måndag och henne har jag jobbat med i två somrar så det ska bli såå skoj att träffa henne igen och ja Lasse också ;) Man behöver ju alltid pengar så varför inte avsätta lite tid för att jobba och så vet jag att Lasse och M.N behöver en massa hjälp med att få ut alla blommor tills midsommar så jag hjälper gärna till med det mot betalning såklart ;P

Måste dock börja sätta igång med Europarätten snart eftersom jag har missat en massor i och med arbetsrätten men det ska nog gå bra. 

Idag var/är det sommarfest som Juridiska föreningen har ordnat för alla oss jurister med sällskap. Det var grillning och brännboll jag och M gick dock till grillen och köpte en kycklingrulle, farligt gott! Vi orkade inte ta med oss att grilla plus att vi var jätte hungriga så vi orkade inte vänta till 18. 

Jag började dock frysa massor eftersom det var blöt i gräset och då var det kört blev jätte kall om fötterna och så blåste det massor och jag som har så känsliga öron det var inte den bästa kombinationen. Ikväll kommer min älskling till mig :D Längtar ska hoppa i duschen nu så jag kan känna mina tår igen ;P 

Ha en underbar kväll!

/ Sophie ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0