Långpromenad och lite plugg

Vaknade hyfsat tidigt men det har inte blivit så mycket plugg i alla fall. Jag har tidigare i veckan fått en enkät från Karolinska institutet om "Hur det är att ha förlorat en förälder som tonåring". Det var en bra enkät och förhoppningsvis är den till någon nytta och det kändes skönt att få skriva hur sjukt kass sjukvården är. Har verkligen ingen respekt för läkare och speciellt inte med tanke på hur himla dåligt dom behandlade min pappa. Min far fick be på sina bara knän för att dom skulle kolla upp vad det var för fel på honom. Han for många gånger till sjukhuset och så gav dom han hostmedicin osv. trots att de ej hade kollat upp vad som var fel med honom. Trots att min far polisanmälde två läkare så hände det inget. 

Jag tycker att det är konstigt att bara för att man ser bra ut, är fysisk aktiv och allmänt trevlig så verkar vissa läkare tro att man inte kan vara dödssjuk. Jag tycker att det är konstigt att man tvingas komma med sin egna diagnos på vad som är fel på en, men är inte detta läkarens jobb? Ja det kan man ju verkligen fråga sig. Visst det finns säkert jätte duktiga läkare och jag menar givetvis inte att alla läkare är respektlösa men när man jobbar med människoliv måste man väl ändå göra sitt bästa för att hjälpa ALLA patienter oavsett hur han/hon ser ut eller verkar må. Kommer man till sjukhuset och säger att något inte stämmer ja då är det väl läkarens skyldighet att kolla upp det. Ajja nog om dessa skitläkare.  

Tidigare idag tog jag och min mamma en långpromenad, så skönt, det blåste dock lite kallt men det gick bra. Har även hört från min älskling som verkar ha det helt underbart i Italien de hade varit upp i bergen och sett på en renässansträdgård, helt lovely! Känns som att vi måste fara dit snart bara han och jag ;) Men hey det är ju bara 87 dagar tills vi far till Thailand ;P

Snart är det Robinson. J är och jobbar och S (lillebror) är i Björkis så det är en riktig mor och dotter kväll i kväll, helt underbart, Älska livet! 

Hoppas du har en härlig lördag!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0