Jag lever

Oj såhär länge har det nog aldrig gått från det att jag bloggade sist. Men jag har helt enkelt inte hunnit. Har liksom ett liv utanför bloggen ;P Här kommer dock en snabb update under de senaste dagarna. I Torsdagskväll kom som sagt min älskling till mig, vilken lycka! ♥ Hur kan man älska en annan människa så mkt?! Vi super myste på kvällen och kom i säng sent så jag orkade inte gå upp med min älskling på morgonen utan jag tog en sovmorgon till kl. 9.30 Sedan fick jag stressa med att fixa allt jag skulle ha med mig till skolan osv. Men jag hann med 11 bussen till universitetet ;)  På universitetet träffade jag M och vi gick igenom vårt PM. 

Kring 15-tiden for jag och min älskling in till stan för att fixa en present till P:s klasskompis S som hade fyllt 22 år. Efter allt fix for jag och P till en grekisk restaurang (jag känner ägaren) och åt en UNDERBAR grekisk buffé, såå himla gott! Vi tänkte att vi skulle passa på att äta äkta grekiskt eftersom vi inte ska till Cypern i sommar. 

Efter middagen som vi blev proppmätta ifrån så gick vi på bio och såg Änglar & demoner. 


Den var riktigt bra och det var extra kul med tanke på att P nyss hade varit i Rom och vi löste en hel del gåtor innan karaktärerna i filmen hann gör det ;P Efter bion köpte vi glass (Magnum, mandel) och njöt av solnedgången och det blev väldigt emotionellt.

Lördag: Vaknade upp med min älskling! Försökte plugga lite grann, lyssnade på en föreläsning genom Internet till min distanskurs. Sedan for jag och M (P:s lillasyster) och P:s pappa L och kollade på P:s fotbollsmatch. Det var hur härligt väder som helst. Resultatet blev 2-2 och min älskling är en sådan duktig mittback. 

Efter middagen körde M in oss till universitetsområdet. Eftersom P:s klasskompis S hade fyllt 22 år och så reser han till Australien om någon vecka för att studera i ett halvår. Så vi hade ett Hej-då partay för honom. Det var trevligt! Jag och P for dock hem strax efter 00. eftersom vi inte kände för att dra ut till kårpuben. 

Söndag:  Försökte plugga lite och det gick väl hyfsat, sedan krattade jag lite på P:s gård och blev sedan klippt av P:s mamma I. Det blev ganska mycket kortare jag som vill ha läängre hår men så går det om man väntar 9 månader då måste man ta lite extra ;P 

Senare under dagen for vi till P:s mormor och morfar eftersom P:s mormor hade fyllt år så vi åt middag där. Alltid en massa lax och grejer till förrätt såå gött! På kvällen for jag och P till mig. Vi såg Robinson som mor hade spelat in och åt gokräm med glass. Myspys! Gick och la oss ganska sent trots att jag skulle upp tidigt för att jobba. 

/ Sophie 


  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0