Fredagen

Igår hann jag klart med den 8:e föreläsningen och vad tror du inte händer när jag ska skriva ut, ja såklart tar bläcket i skrivaren slut, great! Så då blev det en till sak att skriva upp på shoppinglistan. Min vän M skrev tentan i Handelsrätt igår så efter att hon hade skrivit klart träffades vi inne i stan. 

Jag hade som sagt med mig en lista på saker jag skulle köpa men jag kom endast hem med två bläckpatroner, hah! Men det kanske var lika bra. Ska egentligen inte shoppa så mycket innan jag far till Thailand, nog för att det är ett tag kvar men men. Efter shoppingturen satte vi oss på ett (dyrt!) kaffe för att äta middag det blev en ceasarsallad för oss båda ;) och det var riktigt gott!

Efter middagen for vi förbi kvantum för att köpa jordgubbar och gammeldags gräddglass, mmmm! Så himla gott! 
Vi for hem till M och pratade i timmar, tiden bara sprang iväg. M fick även pröva lite MK produkter ;) 
På kvällen såg vi filmen MILK:


Det var en mycket bra film och mycket sevärd. Det är inte en dag försent att förstå att vi alla tillhör samma ras, människorasen oavsett vår sexualitet och därför ska vi alla människor ha lika rättigheter. Sedan är det viktigt att komma ihåg att sexualitet och sexbeteende är två helt skilda saker, dvs. ingen lag skyddar sexbeteenden som exempelvis pedofili. Alla har rätt till kärlek oavsett sexualitet...

Till filmen åt vi såklart jordgubbar och glass, mm mm mm! 



God morgon!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0