En paus - VARNING FÖR HAJ!

Tog nu en paus från pluggandet, håller på med sista rättsområdet, Lag om anställningskydd (om det nu säger dig något). Igår började jag få kalla fötter inför dykningen i sommar. Jag och P ska som sagt ta dykcertifikat, (Open water advanced 30 meter). Jag är LIVRÄDD för hajar jag är tillochmed rädd att se hajar på bild! Så därför bestämde jag mig för att läsa på lite om det här med att stötta på haj när man dyker speciellt då i Thailand. Tydligen så finns det ej vithaj, puh eftersom det är för varmt vatten. Men tydligen är det väldigt ovanligt att någon dykare blir attackerad av hajar om nu inte man provocerar fram det. De flesta hajar i Thailand är helt ofarliga och det känns ju skönt ;)

Trodde aldrig jag skulle lägga upp en bild på en haj i MIN blogg men här kommer det en bild på en härlig firre en tigerhaj:



Nämen den har ju en liten "bebis" så sött, den såg inte så farlig ut. Måste börja lära mig de olika hajsorterna så man inte dör av chock i "onödan" haha!

/ Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0