1 maj

Idag vaknade jag kl. 11 då gick jag och gjorde mig i ordning åt frukost och fixade till i mitt rum osv. för att sedan fara iväg till min vän M. Vi hade bestämt att vi skulle vara i hennes lägenhet och plugga arbetsrätten. Så jag for dit vid vid 12-tiden. Vi pluggade ett litet tag men jag var helt off. Kände att jag inte alls var på något plugghumör = noll koncentration. Så vi gick ut på en härlig promenad och köpte glass. Vi tänkte köpa mjukglass men kiosken var stängd pga att det är röd dag så vi köpte glass på ICA istället och jag köpte en 1/4-dels liter gammeldags glass med krossad choklad ;) Det är verkligen sommar för mig, eller hur Fez! 

Väl inne på ICA träffade vi på några grabbar från klassen och både jag och R som läser europsrätt har länge undrat om P (en av grabbarna vi träffade på ICA) skulle läsa kursen med oss, vilket han tydligen ska så jag ska skicka lite info till honom angående att skriva tentan här. 

Efter att vi hade köpt våra glassar gick vi ut och satte oss på några bänkar på universitetsområdet. Såå skönt. Vilket väder det har varit idag. Vi kände inte alls för att plugga. Men man måste ju få ha pluggfria dagar också ;) Efter vår sköna stund ute i solen for vi hem till mig, vi solade och pratade på altan ett tag och sedan var det middag, grillat, mmm! 

Efter middagen tog vi en promenad runt byn så hon fick se vars mina vänner bor samt två av våra lärare ;) När vi kom tillbaka efter promenaden såg vi The Reader med Kate Winslet och Ralph Fiennes


Det var en väldigt djup film men samtidigt väldigt sevärd beroende på om man tycker om djupa filmer annars är detta inte en film för dig. Efter filmen körde jag hem M och när jag kom hem såg jag de 30-40 min jag alltid har missat i 27 dresses ;) Var tvungen att se något lättsamt innan läggdags. 

Nu blir det sängen, så jag har längtat!

God natt!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0