Vilken Lördag

Herregud! Efter att ha läst klart boken så började jag få ont i magen, typ som magknip, har dock aldrig haft det magknip (inte vad jag kommer ihåg i alla fall) så jag blev lite chockad över smärtan, kunde knappt andas. Men smärtan avtog lite efter ett tag men jag ringde ändå till M och förvarnade att jag hade ont i magen. Helt perfekt nu när vi äntligen skulle ha en trevligt tjejkväll och sedan utgång. Men jag drog mig själv i kragen, byte om till kvällens outfit och började göra mig i ordning och kring 17-tiden ringde jag till M och sa att det blir utgång. Mådde lite bättre och eftersom jag har haft magsjuka tidigare så kändes det inte som att det var det jag hade eftersom då brukar jag inte ens kunna stå upp och spy som en gris. Men det gjorde jag ju inte. 

P kom efter ett tag och vi åt middag tillsammans allihopa. Mamma hade gjort en jätte god grekisk pyttipanna (fläskfilé, potatis, fetaost m.m.) det var gott, jag vågade dock inte äta så mycket. Kring 19.40 tiden for hemifrån till universitetsområdet, släppte av P först och sedan mig hos M. 

Väl hos M, satte vi oss och pratade om allt möjligt, det kändes ganska bra i magen. Men kring 22-tiden började jag må lite illa (och nej det var inte alkoholen) hade druckit lite mer än en halv breezer/vattenmelon. Efter ett tag ställde jag mig upp och allt började snurra så jag gick mot badrummet, kändes som att jag höll på att spy så jag gick in i badrummet ställer mig framför toastolen och spyr (bläääääää) toastolen blev helt röd, det tog någon sekund innan jag kom på att det var breezern som kom upp. Första gången jag har spytt upp alkohol och det var inte trevligt.  

Fyyyy vad äckligt det är att spy! Tur att jag har en sådan snäll vän som gav mig isvatten och var så hjälpsam. Tack vännen! Efter min spyattack hade jag dock fortfarande ont i magen, konstigt nog. Jag gick dock och satte mig i M:s fåtölj och ringde till min kära mor och berättade vad som hade hänt och att J skulle komma och hämta mig. Ringde även till min fulla pojkvän och berättade att jag skulle fara hem (; 

Ett tag senare kom jag på att jag faktiskt måste gå upp ur fåtöljen och eftersom jag var lite yr förstod jag att jag säkert skulle spy om jag ställde mig upp. Så M fick göra vägen till badrummet fri. Och ja tyvärr hade jag rätt, jag spydde igen och denna gång kom middagen upp, hääärligt! Fyyy vad vidrigt! Förlåt M! Hoppas verkligen att jag inte har smittat henne med min sjuka. 

Efter min andra spyattack ringde J som stod nedanför och väntade. Snälla M hade hjälpt att packa ihop mina grejer och följde med mig ner till bilen. När jag kom hem la jag mig i soffan och där låg jag ett tag, somnade till och med men jag visste att jag skulle spy om jag skulle ställa mig upp och mycket riktigt så gjorde jag det. Ursch! 

Efter min tredje och sista spyattack gick jag och duschade och borstade tänderna. Tog med mig hinken in till sovrummet och gick och la mig. Efter ett tag, hann dock somna så kom P hem. Sen sov jag hela natten. 

Oj vad långt detta inlägg blev...

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0