Välgörenhetsgalan

Innan Välgörenhetsgalan for som sagt hela familjen och åt på en Kinesisk restaurang. Jag valde Pekingsoppa till förrätt, guuud så stark den var och jag blev mätt trots att jag knappt åt hälften. Till huvudrätt blev det inge mindre än fyra små rätter, haha ALLTID, får alltid sådan beslutsångest och när dom hela tiden frågar om man har bestämt sig så fick det bli fyra små rätter i ren stress. Standard liksom. Men jag orkade inte speciellt mycket utan jag gav en hel del till både min bror och J (; 

Efter middagen for vi till Pappas grav och skottade, shit det var hur mycket snö som helst, så vi skottade fram hans fina sten och lyktor och så tände vi ljus i dem :) Blev så fint så! Sedan for vi in till stan igen för att gå på Galan. Helt välorganiserat och det var riktigt bra band som spelade, detta borde arrangeras ofta, det kanske det gör men jag får då aldrig veta något. Det var helt klart pengarna. Det kom kring 150 personer eller kanske mer...

Här var banden som uppträdde:


Arvid & Erland, två jätte duktiga och söta bröder, endast 15 respektive 14 år gamla.


Sedan var det 70-talsrockarna The Hootchies, vilket drag och vilken fräsig musiker

Paus - köpte fika och pratade med P:s familj och släkt, fick b.la. veta att P:s stora syster F hade mått illa idag och att det kanske är på g snart, det är beräknad födsel idag, spännande! Undra vad det blir denna gång (; Har inte hört något mer...


Efter pausen spelade Pink Horses, dom var också duktiga, dock så hörde man inte så bra vad sångerskan och sångaren sjöng eftersom instrumenten lät ganska högt, men dom var jätte duktiga


Tillslut kom Luleåproggbandet Rekyl, har aldrig hört dom förut  men det hade min mor och J så det blev lite nostalgi för dom (; Men dom var riktigt bra, sjöng på svenska och så hörde man texterna. En av sångarnas dotter som var med i Pink Horses kom ut på scen och sjöng en låt med sin pappa. 

Efter välgörenhetsgalan for vi förbi Konsum och köpte en back med cocacola och en Ben & Jerry´s till mig men jag har inte ätit så nyttigt idag så jag mår illa nu igen, satan! Så det blir inge mer onyttigt för idag! Nu ska jag ringa min Älskling och sedan gå och sova. 

God natt!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0