God morgon

Gick upp för ett litet tag sedan och jag är chockad över att jag vaknade kl. 08.00 och trots att jag ställde fram klockan 30 min så låg jag vaken tills den ringde igen. Igår kväll vid 20-tiden så ringde min käre vän F som hade slutat fotbollsträningen och bara skulle duscha. Så jag passade på att plocka upp lite i mitt rum, det såg ut som ett bombnedslag, kläder och papper överallt. Inte så konstigt att man lyckas tappa bort en räkning i all denna röra ;)

Strax innan 21-tiden möte jag upp F :D - "Oh nej falukorven" hahaha! (intern). Det var sååå himla härligt att träffa min bruna vän. Det märks att hon inte har tillbringat sina gånga månader i Sverige om jag säger så. Trots att hon har varit borta i nästan 5 månader så känns det som att hon alltid har varit här, dock lite mer livserfarenhet rikare! Jag och F har varit vänner sedan vi var 5 år och att vi fortfarande hänger ihop så pass bra som vi gör bevisar verkligen att en sånhär vänskap inte växer på träd. 

Vi pratade lite grann om det här med att höra av sig via telefon när någon är på äventyr. Vilket jag och F inte har gjort utan idag finns ju underbara Internet, med Facebook och Msn så där har vi såklart haft kontakt och jag har hängt med i hela hennes resa och hon i mitt liv genom bloggen. Varför ska man ringa för? För det första är det väldigt oekonomiskt och vad ska man egentligen säga, när kan man ringa för att inte "störa"?... Jag hade ärligt talat tyckt att det skulle vara jobbigt om folk började ringa mig när jag och P är i Thailand. Visst sms går ju alltid bra ;) 

Det jag försöker säga är att jag och F måste inte ringa till varandra för att upprätthålla vår vänskap, vi vet gott och väl vars vi har varandra. Vi behöver inte vara oroliga att vi kommer att få hem varandra från äventyr med helt förändrad persolighet. Dock endast med en livserfarenhet rikare. Som jag skrev tidigare en sånhär vänskap växer inte på träd. Trots att vi lever "olika" liv så håller vi ändå ihop. Det är häftigt! 

Eftersom det nu var ett tag sedan vi sågs så hade vi en hel del att prata om vi gick från F, 00.30 (vi brukar alltid följa varandra halva vägen hem) så jag kom hem 00.40 ;p 

/ Sophie ♥


Kommentarer
Postat av: Leia

God Morgon!

2009-03-31 @ 09:07:33
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Leia

Är allt bra? =)

2009-03-31 @ 09:23:32
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0