Diagnos: Magkatarr

Ja det är lika sexigt som det låter! Har även en kombination av magkatarr och förstoppning, livet kan inte vara bättre (; Fick i alla fall medicin mot magkatarren och en massa tips på vad jag ska äta för att allt ska bli bra. Tänk att jag har gått med dessa smärtor i över en vecka nu. I hopp om att allt ska gå över, men eftersom det inte har gjort det så var det skönt att få veta exakt vad som var/är fel. Har även tagit grav-test som tack och lov visade negativt! 

Angående vad som är bra att äta/dricka när man har magkatarr samt förstoppning är: 
♥ Kamomilltea
♥ Linfrön
♥ Färska blåbär
♥ Päron samt Plommon
♥ Lös havregrynsgröt (dvs. mer vatten är vanligt)
♥ Bananpulver (vet dock inte riktigt vad det är) finns på hälsokostbutiker
♥ Proviva
♥ Mycket vätska
♥ Mörkt bröd
♥ Verum hälsofil
♥ Kokt mat (potatis, ris, fisk...)
♥ Stressa ner!

När jag kom hem från Vårdcentralen kokade jag mig en tallrik med lös havregrynsgröt, (Sophie + havregrynsgröt = brukar inte funka) men det gick faktiskt ner. Jag hade i massor med färska blåbär samt krossade linfrön så det kändes riktigt nyttigt och bra. Har haft världens sötsug idag det är nog mest för att jag inte "får" äta det med mitt magtillstånd. Saken blev dock inte bättre när J kom hem med min favoritchokladkaka, Marabou mjölkchoklad/hasselnöt. 

Efter lunchen kokade jag mig en kopp Kamomillteá och tog två päron. Har även ätit ett grovt bröd, med två ostskivor (mager ost) samt mängder med gurka (; Gött! Slank även ner 1 digestivekex (sorry mage lilla). Har mot all förmodan inte ätit något av chokladkakan (ÄNNU) haha. Tänkte vänta tills senare ikväll och eventuellt äta lite av den om magen mår bättre. 

Mår faktiskt lite bättre nu. Det kändes dumt av mig att jag igår käkade lövbiff och strips samt en chokladmuffins när det endast har förvärrat mitt tillstånd, men det var så himla gott! 

Hoppas du får slippa magproblem och ha en underbar fredag!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0