Bra start

Vaknade kring 08-tiden, åt frukost och satte igång med semesterrätten. Efter att jag hade gjort semesterrätten klar kring 11-tiden. Tog jag på mig uggsen och goosen för att hämta posten men ingen post hade kommit men när jag går tillbaka mot huset så kommer postbilen, men jag går in till huset i alla fall för att vänta tills han har kört iväg ;p Helt plötsligt så tuttar det utanför och det är postbilen. Han hade med sig ett paket till mig samt mina efterlängtade linser. Jag har lyckats klanta till mig beträffande linserna eller lättare sagt en räkning. Jag fick ett mail från Lensway för någon dag sedan som meddelade att jag hade glömt att betala en räkning men att om jag betalar omgående behöver jag inte betala någon dröjsmålsränta, vilket jag såklart gjorde. Jag blev helt chockad över att jag hade glömt bort den. Jag som ALDRIG brukar glömma att betala någonting. 

Men men jag beställde nya linser i torsdags eftersom jag endast hade 1 par dagslinser kvar. Det stod att de skulle levereras på fredag men det gjorde dom aldrig så jag har gått i förgamla linser i tre dagar, hur jobbigt som helst. Saken är den att jag inte ser något med mina glasögon (inte lika bra som med linserna iaf). Så jag ringde till Lensway igår för att höra vars mina linser hade tagit vägen och då skulle mina linser skickas med postförskott eftersom jag hade varit sen med en räkning. Vilket jag själv hade befarat innan. Men han ändrade om och skickade linserna med faktura. 

Jag tycker inte om att betala på en gång speciellt inte om det hade varit ex. fel linser. Ajja ingen skada skedd jag fick ju mina linser tillslut och gissa vad det första jag gjorde var? Ja, jag betalade räkningen ;) 

Efter det körde jag ett härligt PilatesAerobic pass. Efter passet (även under passet) var jag mycket hungrig så jag ringde till min vän F för att höra när jag skulle komma över. MEN det visade sig att vi hade tänkt träffas inne i stan för att luncha. What?? Jag som trodde att vi skulle äta lunch hos henne! Hon hade tydligen skickat ett sms och frågat om jag skulle ta bilen eller buss in, men som vanligt hade jag inte fått något, alltså det är fel på min mobil ;P så helt ovetandes hade jag väntat på att få fara till F medans hon och E var inne i stan och väntade på mig. 

Hon sa att hon skulle ringa om vi skulle hinna ses en sväng idag men det verkar inte som det. Hon hade middag med mormor och morfar samt fotbollsträning så vi kanske kan ses imorgon istället, förhoppningsvis! Vill ju såå gärna se henne, hon lär vara brun som en pepparkaka ;) 

/ Sophie ♥    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0