Midsommar i Trosa

Vaknade upp med min älskling. Vi åt frukost tillsammans och sedan var det bara att göra sig i ordning för att fara ner till Trosa. Dock så råkade vi köra norrut istället för söderut så när vi närmar oss Uppsala säger jag till P: "Men Uppsala ligger ju norr om Stockholm, vi skulle ju söderut" haha P trodde att vi skulle norrut så vi körde 7 mil åt fel håll, lyckat ;P Men vi hade ju i alla fall varandra. Väl i Trosa hjälpte jag att fixa silltårtan och sällskapade med gänget som var där. Vi var hos en av P:s morbrors anställa som har ett jätte fint sommarhus (såg inte ut som ett sommarhus) i Trosa. I sommarhuset befanns även några fler av P:s morbrors anställda med familjer. Det var mycket trevligt. Vi började med att äta silllunchen. Efter lunchen gick vi ner till en park för att kasta dom där bollarna som jag inte vet hur de stavas, då man kastar ut den lilla bollen först för att sedan kasta så nära denna som möjligt. 

Men mitt i spelet började det att ösregna, shit vad blöta vi blev så då blev det bara till att byta om till andra kläder. Senare på kvällen var det middag, jag och P trodde först att det inte skulle bli någon middag så vi var hur hungriga som helst och käkade en massa chips men som tur var serverade det middag, baconlindad fläskfilé och biffar samt klyftpotatis och en jätte god kantarellsås. Till efterrätt blev det M:s goda limetårta med färska jordgubbar och grädde till ;) 

Sedan for jag och P hem och gissa vem som har kört genom Stockholm. Ja jag såklart ;P Vi bestämde oss innan att P skulle få dricka (alkohol) och att jag skulle köra hem. Eftersom det regnade var vägarna alldeles svarta och P har inte så bra strålkastare på bilen så jag såg inte så mycket men det gick bra. Lite ovant att köra på fyra filer och så men man vande sig efter ett tag. Väl hemma blev det sängen. 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0