Lördagen

Vaknade såklart upp med min älskling och det är så mysigt. Vi åt frukost tillsammans och pratade en massa om allt mellan himmel och jord, vilket behövs i alla förhållanden. Sedan åt vi pannkakor (på stockholmska) eller plättar (på norrländska) med gräddglass,jordgubbar och en massa annan frukt som nektariner m.m. 

Efter lunchen städade P runt i huset medan jag satt och såg min favorit film The Holiday ;) Så snäll är min "man". Under dagen bokade vi även två hotellnätter på Koh Samui, eller lättare sagt på bo phut där vi ska spendera dom två första nätterna för att sedan ta en katamaran till koh tao där vi ska ta dykcertifikat. Det blev en hel del mys och vi valde att stanna "hemma" istället för att fara in till Stockholm. Jag kom ju till Stockholm för att få umgås med P samt träffa hans morbror med familj. Men hans morbror var som sagt ute med båten ända från torsdagseftermiddagen till lördagskväll (dom firade såklart midsommar med oss i Trosa). På eftermiddagen for jag och P in till Åkersberga för att köpa en grillad kyckling och annat som vi behövde för att göra Clubsandwich. 

Vi lagade som sagt middagen till P:s morbror R och hans fru M samt P:s kusin J till deras hemkomst kring 19 tiden. Det blev riktigt lyckat och dom tyckte att maten var jätte god. Vilka kockar vi är P ;P hah okej det var ju inte så svårt. Till middagen drack vi rödvin ;) Helt stolt! 

På kvällen spelade jag, P och J (P:s kusin) fotboll nere i parken, hur kul som helst. Jag fick låna J:s fotbollsskor hah lite komiskt att jag kan ha en 9-årings skor. Jag har storlek 36. När vi kom in från parken hade R och M tänt en massa ljus och gjort det mysigt med tea, jordgubbar och glass och ost och kex, godis. Jätte mysigt! Ett härligt avslut på en underbar dag!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0