Känslomässig kväll

Idag var minnescermonin för Michael Jackson och den var minst sagt känslomässigt för många och även för mig själv. MJ har länge varit en stor idol för mig, en legend och en förebild. Minns att jag fick upp ögonen (& öronen) för honom när jag gick hos min dagmamma vilket måste ha varit kring årtal 93-94. Det var första gången jag hörde låten Thriller och älskade den. Han var så häftig och cool och ändå så främmande. Han dansade likt en Robot men hade ändå så mycket känsla, känsla för musik. Kring den tiden var det även mycket snack om hans x antal näsoperationer som han då hade gjort och jag minns att det var ett stort uppslag i Aftonbladet (om jag inte minns helt fel) om att MJ:s näsa skulle ramla av. Redan då hade media tagit ett stort grepp om the King of Pop. 

Det är många som har delade meningar om MJ. Man skulle kunna dela upp dessa i två grupper, den ena gruppen som tror på allt media skrivit (anklagelser & utseende) om honom och den andra gruppen som ser upp till MJ på grund av hans musik och hans historia och allt han har uppnått. Själv har jag för länge sedan placerat mig i den andra gruppen. Under hans rättegångar år 2004 satt jag som klistrad vid TV och hoppades att dessa ogrundade anklagelser inte skulle knäcka honom allt för mycket. Visst vi kommer nog aldrig få veta vad som är sant eller inte angående dessa anklagelser men det vi vet idag är att han inte är dömd för något och då är han oskyldig tills någon bevisat motsatsen. 

Jag tror personligen att det var media som tog hans liv, eller i alla fall hjälpte till en bra bit på vägen. Alla som når någon slags framgång skall det klankas på och media vrider och vänder på allt för att få en bra story, för att få publicitet. Media borde få en stor fet spark i arslet. 

Själva minnescermonin var helt underbart vacker. Jag kan dock inte annat än att hålla med kommentaterna under cermonin om att dessa uppmuntrande och fina tal borde Michael ha fått ta del av när han fortfarande vandrade på denna jord. Även fast jag inte tror att det hade gjort så stor skillnad beträffande hans död men det hade MJ mått bra av, garanterat! 


* 1958 - 2009 

Rest in Peace!

Nu får du äntligen vara i fred. Men vi kommer att minnas din musik för alltid! 

/ Sophie ♥ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0