70-års fest

I onsdags fyllde min morfar 70 år så efter jobbet for jag till festlokalen där jag och mina släktingar och familj skulle fira morfars dag. Till middag skulle det bli smörgåstårta men eftersom min lillebror och mina kusiner inte äter (tycker om) smörgåstårta så beställde morfar pizza till dom. När väl budbilen kom med pizzorna så glömde budkillen att lägga i handbromsen så helt plötsligt börjar bilen att rulla eftersom den stod på en väg som lutade neråt, sedan sa det bara pang. Bilen for alltså in i en lyktstolpe, hahha!!! Skadeglädjen när den är som bäst! Gud vad klantigt att inte sätta in handbromsen. Som tur var blev bilen inte totalkvaddad utan den gick att köra trots att hela fronten var inkörd ;P 

På festen var min morfars syskon där, ja alla som fortfarande var vid liv dvs. 7 av 12 eftersom 5 har gått bort. Min morfar hade alltså 11 syskon, 7 bröder och 5 systrar. En av min morfars systrar berättade vad min gammelfarmor hade sagt:
"Andra lever så länge dom kan, men jag lever så länge jag vill", och det är lite så jag minns henne (gammelfarmor) hon blev 93 år gammal och dog en såkallad "naturlig död" hon hade just ätit palt och gick och la sig och somnade in, ingen smärta eller någonting, helt underbart så borde det vara för alla. Det borde vara ens vilja som beslutar när vi ska lämna denna jord och inte en olidlig smärta på grund av sjukdom eller liknande.

Hela festen var väldigt lyckade och det blev en hel del tårtätande och annat gott. Fick tillochmed ont i magen för allt jag åt ;) 

/ Sophie ♥    



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0