Nyårsafton

Jag for som sagt till P i onsdags trots det fruktansvärda stormvädret. När jag kom in kom min Älskling ner från övervåningen med bar överkropp och lilla H i sin famn. Älska! Min snygging (; och söta H. Snacka om att man blir glad i barn. Dom små underverken. Klockan 19 skulle gästerna komma, så jag hjälpte till att tända alla ljusen, och värma glöggen. Ingen storartad insats, men men. Kring 19 - tiden började gästerna droppa in och vi var 20 personer sammanlagt. 

Till förrätt serverades hummer, och till det drack jag öl (; Till varmrätt var det klyftpotatis, fläskfilé och kantarellsås och till det drack jag ett glas vit vin. Till efterrätt blev det en god marrängsak med glas, grädde, blåbär och röda vinbär till, mums! 

Resten av kvällen förutom allt ätande, spelade vi Pictionery. Innan tolvslaget gick vi ut och kollade på smällarna & skålade med skumpa och så fick jag min nyårskyss, av Älsklingen så klart och sedan var det kramkalas. Jag tog förvånadsvärt knappt några bilder alls :( det var lite synd. 

Efter tolvslaget och början på år 2009 såg vi filmen Taken med Liam Neeson i huvudrollen, en mycket bra men grov film. 


Helt klart sevärd!  

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0