Ett nytt liv

Vaknade kring 9-tiden och började att ringa några viktiga samtal, som tjänstgöringsintyg och även till tandläkaren. Jag har haft jätte problem med den tand som fylldes igen eftersom den var gropig. Den har som aldrig blivit bra sedan ingreppet. Efter nyår blev det dock värre och jag kunde inte ens få ner tandtråden på sidan av tanden eftersom det gjorde så fruktansvärt ont. Har även sedan två månader tillbaka endast tuggat på ena sidan. När jag ringde dit och fick en tid klockan 13.50. Väl hos tandläkaren så drog hon fram tandtråd, nej tänkte jag, shit hur ska det här gå? och ... det gick inte alls. Jag hade alldeles för trångt mellan tänderna att man inte kunde få ner tandtråden och det hade troligtvis blivit en infektion pga. detta. Så tandläkaren fick skrapa mellan tänderna och då släppte värken lite. Nu kan jag få igenom tandtråden igen (; Priset på denna åtgärd blev 300 kr. Jag förstår inte varför mina tänder ska börja tjorva nu när man måste betala. Varför fixade dom inte mina gropiga tänder innan? Dom hann knappast bli så gropiga på 1 år. Allt för att tjäna pengar!

Efter tandläkarbesöket for jag och tränade med Mamma på gymmet (; Så sköönt och sååå jobbigt, jag lär inte kunna gå i morgon. Nu ska jag börja med mitt nya liv (eller med mitt gamla liv) som innebär daglig träning. Jag orkar inte vänta längre på att träna så trots att jag har lite hosta och är lite förkyld så sätter jag igång med träningen nu. 

Det är verkligen efterlängtat må jag säga!

Annars idag har jag suttit och slipat på mitt CV och personliga brev som måste ut snart. Ska ringa lite samtal imorgon och möjligtvis besöka några företag på fredag. I morgon ska jag även fara till min Älskling ;D Det känns som att det var hur länge som helst som jag var där och det är ju trots allt 21 dagar sedan. Sist var på nyår. 

Nä nu blir det ett avsnitt av SATC och örtteá.

/ Sophie ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0